Hulp nodig?
wegwijs in al je vragen

Battmobility is steeds bereikbaar per mail.
  • alle vragen over facturen: boekhouding@battmobility.be
  • alle vragen over de vloot en support: fleet@battmobility.be
  • alle vragen over verkoop: sales@battmobility.be
  • alle vragen over verkeersboetes: boetes@battmobility.be
  • alle vragen over buurtwerking en infoavonden: community@battmobility.be
  • alle vragen voor marketing: marketing@battmobility.be

Geen paniek. Je hoopt natuurlijk dat de wagen nooit gestolen wordt, maar er lopen heel wat sloebers rond. Adem diep in en uit, bel de politie en breng ons op de hoogte. Je kan de diefstal aan ons melden via de BattMobility-app of via de helpdesk (09/2333444).

Wij vinden de auto terug met ons Battass GPS-tracking systeem.

Is jouw gebruikelijke wagen in je buurt bezet op het moment dat jij die ook wenst te gebruiken, dan kun je steeds een andere wagen boeken uit de vloot.

Via de app zie je alle beschikbare voertuigen voor jouw reismoment. Hoe vroeger je reserveert, hoe zekerder je bent dat je het voertuig kunt gebruiken. Als BattFun-gebruiker kun je tot 3 weken van tevoren boeken. Als BattFan-gebruiker kun je zo ver in de toekomst reserveren als je wilt.

Doet deze situatie zich vaker voor? Geen nood. Geef ons een seintje, we bekijken wat we kunnen doen en plaatsen eventueel een nieuwe BattMobility-wagen in je buurt.

 

Dat kan zeker! Voor het doen van boodschappen kun je gebruikmaken van de wagens die geboekt kunnen worden per uur. Bij deze wagens geldt een uurtarief. Deze wagens vind je hier.

Wanneer de wagen in de komende 24-uur niet is gereserveerd, kun je deze wagens ook last-minute boeken.

Geen paniek wanneer de uurprijs boven de dagprijs uitkomt. In dat geval betaal je gewoon de dagprijs.

Meer weten over onze prijzen?

Bekijk dan zeker eens onze prijzenpagina of contacteer onze klantendienst.

Je kunt je smartphone steeds opladen in onze wagens. We vragen je wel om zelf een laadkabeltje te voorzien. Meer details over de functionaliteiten van de wagen die je wil huren, vind je hier. Zo ben je steeds met een opgeladen smartphone onderweg!

Ben je toch je laadkabeltje of smartphone vergeten? Geen nood, meld het dan via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444), en wij helpen waar het kan!

BattMobility neemt het technisch onderhoud voor haar rekening. Op vaste tijdstippen wordt het wagenpark gecontroleerd en onderhouden.
Laat de auto achter zoals je hem als volgende gebruiker zou willen vinden. Stofzuigen en kuisen mag je zeker ook zelf doen. Zo zorgen we voor elkaar.

Zelf een probleem aan de wagen opgemerkt?

Meld het via de BattMobility-app of via de helpdesk (09/2333444).

Tag: onderhoud

Geen paniek! Met ongeveer 30.000 laadpunten is België uitstekend uitgerust voor het opladen van je elektrische voertuig, en dit aantal blijft stijgen.

Actuele informatie over de beschikbare laadpalen vind je in apps zoals ChargeMap of PlugSurfing. Ook verschillende mobiliteitsapps zoals TomTom kunnen je een actueel overzicht geven van de beschikbare laadpalen.

De volledige lijst van laadpunten in Vlaanderen vind je hier.

Indien je onderweg toch met een platte batterij zit, bel dan de pechverhelping. Je vindt het nummer van de pechverhelping via de QR-code in de wagen. Meld daarna het voorval aan ons via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444)

Zeker en vast! Binnen de Schengenlanden kan je zonder zorgen de grens oversteken met je wagen van BattMobility. Deze landen zijn ook uitgerust met voldoende laadpalen. Bon voyage!

Via de QR-code in de wagen vind je in de handleiding een video met uitleg over hoe je de laadkabel kunt ontkoppelen. Als het je niet lukt om de laadkabel te ontkoppelen, bel je best naar het storingsnummer op de laadpaal. De laadpaalprovider kan de laadpaal eenvoudig resetten waardoor de kabel loskomt. Als je vertrekt, leg je de laadkabel in de koffer.

Indien de laadkabel door een defect toch niet los komt, meld het dan via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444)

Geen zorgen, wij begrijpen dat het iedereen kan overkomen.
In geval van een klein defect vragen wij dit te melden via de BattMobility-app of om de helpdesk (09/2333444) te bellen. Op die manier kunnen wij zorgen dat de auto wordt hersteld.

In geval van een ongeval staat ook Wegenhulp steeds paraat. Het gsm-nummer vind je via de QR-code in de wagen. Indien nodig herstellen of takelen zij de wagen, regelen de papieren van de verzekering en brengen je thuis.

Vervangwagen bij een ongeval

BattMobility zorgt – indien haalbaar – onmiddellijk voor een vervangwagen. Op die manier bent u snel weer onderweg.

Zeker! BattMobility staat open voor iedereen vanaf 18 jaar die over een rijbewijs beschikt. Je zoon of dochter moet wel aangemeld zijn bij BattMobility en dient ook bij jou gedomicilieerd te zijn.

Nieuwe klanten zonder een relatie met bestaande klanten, dienen 21 jaar te zijn en 2 jaar hun rijbewijs te hebben.

Een auto delen is niet altijd eenvoudig. Dat geven we toe. Daarom zet BattMobility in op lokale communities en wijken. Op die manier ken je elkaar en kun je elkaar helpen waar nodig.
In sommige gevallen blijkt één auto niet genoeg voor je straat. Geen probleem! Binnen 30 dagen plaatsen we een extra wagen. Zo is iedereen steeds bediend.

Bij elektrisch rijden is dit erg afhankelijk van het model van je wagen, je rijstijl, het gebruik van airco of verwarming, de wegcondities en het weer. Check gerust eens onze website waarop een overzicht staat van het geschatte bereik van onze voertuigen.
Per wagentype hebben we bovendien een wagenfiche die je helder uitlegt hoe ver ieder model kan rijden.

Tijdens de reservering doe je dit gewoon met de autosleutel, die je in je handschoenenkastje vindt. Deze sleutel neem je dan ook mee als je de auto verlaat.

Opgelet! Tijdens je reservatie sluit je de auto niet met de app. Je sluit de auto enkel met de app aan het einde van je reservatie.

 

De actieradius van de wagens is afhankelijk van het model én je rijstijl. Check dus voor vertrek zeker de startgids en gebruik de filters in de app. Zo vind je eenvoudig voertuigen die passen bij je plannen.

OPGELET: voertuigen als de Renault Kangoo, de Renault ZOE of de Volkswagen e-Up zijn NIET bestemd voor lange ritten en laden trager dan de moderne wagens uit de vloot. Hou hier rekening mee bij je keuze van voertuig.

Indien de auto nog niet opnieuw gereserveerd is, mag je die reserveren voor een korte periode en je spullen uit de wagen halen. Vermeld bij je reservering waar het om gaat, dan factureren we de rit niet.

Wanneer de auto wel is gereserveerd, bel dan de klantendienst op het nummer 092333444. Wij communiceren met de huidige gebruiker en nemen hierna contact met je op. Als we de voorwerpen vinden, kun je die afhalen op ons hoofdkantoor in Gent tijdens de openingsuren.

Je kunt op een eenvoudige manier een laadpaal vinden via apps zoals Plugsurfing of de Laadpaal-app. Ook via de GPS in de wagen vind je vaak gemakkelijk een laadpaal. Eenmaal bij een laadpaal aangekomen, haal je de oplaadkabel uit de koffer en open je de laadklep van de auto met je sleutel. De gekleurde stekker gaat in de auto, de andere in de paal. Je activeert de paal met de laadbadge aan jouw sleutel en wacht tot de laadsessie start.

Om de auto correct achter te laten, plaats je hem terug op zijn vaste laadplek en zorg je ervoor dat hij weer is ingeplugd.

We willen je vriendelijk verzoeken om de auto netjes achter te laten. Het zou geweldig zijn als je bijvoorbeeld de vloermatten even uitklopt. Of stofzuig even als het bijvoorbeeld een uitje naar het bos was. Vergeet niet om de auto vervolgens af te sluiten met behulp van de app.

JA. Wanneer je een publieke laadplek inneemt (voorbehouden of niet) ben je STEEDS verplicht om de laadkabel aan te sluiten en het laden te starten.

OPGELET: Het niet naleven van deze verplichting kan leiden tot een hoge gasboete. De kosten van de penalisatie zijn altijd voor de gebruiker.

Zeker en vast! Elke wagen heeft een laadpas waarmee je aan de meeste laadpalen kan opladen. Laden bij de gewone palen (11/22KWu) van Total Energies, Blue Corner en Allego, en dit eender waar in Europa, zit inbegrepen in de kilometerprijs.

Laadpas aan snelladers

Opgelet! Laadbeurten bij snelle laadpalen (FastNed, Tesla, Ionity, …) worden doorgerekend op jouw factuur. Houd hier dus rekening mee als je voor dit soort laadpaal kiest.

Via de Laadpaal app of in de GPS van de wagen heb je zicht op alle laadpalen in Europa. Ook de snelladers, handig als je reist, staan hier tussen. Met ongeveer 143.000 laadpunten in België ben je zo goed als altijd zeker van een volle batterij.

In de BattMobility-app vind je tevens alle standplaatsen die speciaal worden voorbehouden voor Batt-gebruikers. Ook daar kun je eventueel als tussenstop laden.

De oplaadtijd varieert afhankelijk van de laadpaal én het voertuig. Over het algemeen duurt het ongeveer 4 uur om een lege batterij van bijvoorbeeld een Renault ZOE (tot 280 km bereik) op te laden naar 100% aan een vaste laadpaal zoals die van bijvoorbeeld Allego, Total Energies of BlueCorner. Let op: bij koud weer kan dit langer duren.

Het opladen duurt zelden zo lang. In de meeste gevallen komt de auto niet volledig leeg terug en is hij na ongeveer 1 à 2 uur laden weer volledig opgeladen. Je kunt de laadstatus van de voertuigen altijd bekijken in de app.

Met de laadkaart heb je toegang tot meer dan 250.000 laadpunten. Natuurlijk kun je ook gebruikmaken van de meest bekende Vlaamse aanbieders zoals Total Energies, BlueCorner, Allego, enzovoort.

Ja, elektrische auto’s mogen op alle parkeerplaatsen parkeren. Wanneer de auto niet hoeft op te laden, moedigen we zelfs aan om niet aan een laadpaal te parkeren. Op die manier blijven laadpunten beschikbaar voor anderen die ze wel nodig hebben.

Gratis parkeren in Gent

BattMobility voorziet altijd een toegewezen laadplaats op de openbare weg die exclusief bedoeld is voor een BattMobility-wagen. Daarnaast kun je gratis parkeren op alle openbare bovengrondse parkeerplaatsen in Gent en Leuven, inclusief bewonersplaatsen.

Onze reserveringsdagen duren 24 uur, maar ze beginnen en eindigen om 05:00 uur ’s ochtends. We hebben gemerkt dat deze regeling het beste aansluit bij de levensstijl van de meeste van onze klanten. Op deze manier betaal je slechts voor één dag, zelfs als je na een avondje uit in een andere stad, terugkeert.

Vergeet niet dat je bij BattMobility ook de mogelijkheid hebt om bepaalde auto’s per uur te huren. Voor meer informatie hierover verwijzen we je naar deze pagina.

Zodra je het volledige registratieproces hebt doorlopen, ontvang je een bestelbon. Na betaling van de bestelbon ontvang je via mail je logingegevens om toegang te krijgen tot onze BattMobility-app.

Stap 1: Reserveer je rit via de app

In de app vind je een overzicht van alle beschikbare voertuigen binnen jouw abonnementsformule. Kies het gewenste voertuig en boek je rit. Er gelden verschillende voordelen bij het boeken, afhankelijk van je abonnementsformule.

  • Voor BattFun-leden: Je kunt voertuigen uit onze standaard- en basisvloot tot 3 weken van tevoren reserveren. Wil je verder vooruit plannen? Upgrade dan naar onze BattFan-formule. Dit kan eenvoudig door te mailen naar boekhouding@battmobility.be
  • Voor BattFan-leden: Reserveer je voertuig eenvoudig via de app. Je kunt zelfs reserveren voor een onbeperkte periode in de toekomst. Voor toegang tot onze luxevloot moet je upgraden naar BattFan Plus, met een verhoogde waarborg van €475.

Stap 2: Haal je gereserveerde voertuig op, start de reservatie en open de wagen met de app. Geniet van je rit!

Opgelet, geen enkele wagen is 100% groen, wat je ook hoort. Maar een elektrische wagen heeft wel het potentieel om heel groen te zijn. Zo gaat een elektrische wagen

  •  veel langer mee dan een dieselwagen
  • stoten ze geen schadelijke stoffen uit in de stad
  • zijn de metalen in de batterijen voor 97% recycleerbaar (en de grote batterijfabrikanten investeren in een fabriek op het Europese vaste land)
  • de elektriciteit kan 100% groen opgewekt worden
  • de remenergie wordt omgezet in batterijcapaciteit, wat je wagen efficiënter maakt

Ecologisch of niet?

Daarnaast kunnen elektrische autobatterijen – vanaf een restcapaciteit van 80% (afhankelijk van het merk na 100.000 – 160.000km) – ook thuis ingezet worden als batterij.

Er kan nog veel geoptimaliseerd worden maar de investeringen om dat te doen zullen pas volgen als er genoeg mensen overschakelen. In elk geval moet nu zo snel mogelijk gestopt worden met het opstoken van onze olievoorraad en moet de uitstoot van CO2 worden beperkt willen we de klimaatdoelstellingen gaan halen.

Is er altijd een wagen beschikbaar?

Zeker! Indien je vaste buurtwagen in gebruik is, neem dan een kijkje in de BattMobility-app. Als lid van BattMobility heb je toegang tot de volledige vloot en kan je eenvoudig een andere wagen reserveren.

Een extra wagen nodig in je wijk?

Is je wagen in de buurt steeds bezet? Neem dan even contact op. We plaatsen er graag een bij! Je kunt ook steeds overwegen om een wagen te leasen bij BattMobility.

Zeker! BattMobility heeft doorgaans een aantal elektrische wagens in stock. Deze zijn direct leverbaar binnen onze BattMax Lease formule. Bekijk hier het huidige aanbod stockwagens.

Enkele voordelen:

  • Stockwagens zijn meteen leverbaar
  • geen lange wachttijden
  • vandaag getekend, volgende week op weg
  • keuze uit verschillende modellen
  • Ook preorder wagens beschikbaar (sneller geleverd omdat ze al een tijd terug besteld zijn)

Interesse? Boek meteen een gesprek in met Ken!

Bij BattMobility nemen we al je administratieve rompslomp uit handen. Het enige wat je hoeft te doen, is je registreren met een kopie van je identiteitskaart en rijbewijs.

Zodra je bent geregistreerd, regelen wij de rest voor je en sturen we je inloggegevens voor de BattMobility-app. Daarna hoef je alleen nog maar je voertuig te reserveren en kun je vertrekken.

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Naast de gebruikelijke overschrijving, kun je je maandelijkse factuur ook betalen via domiciliëring. Je kunt dit aanpassen via de link op je factuur.

 

Als lid van de Batt Community krijg je ook de optie om een Cambio-kaart aan te vragen, tegen een kleine extra vergoeding (eenmalige administratiekost van 20 euro). Je Cambio-ritten worden door ons rechtstreeks aan jou gefactureerd.

Daarnaast zijn we voortdurend in gesprek met andere autodeelorganisaties om deze service verder uit te breiden. Op deze manier krijg je in één beweging toegang tot een breed scala aan mobiliteitsoplossingen.

Deelwagens sparen 5 tot 10 particuliere auto’s uit, zo bewijst het onderzoek uit 2017 “Does sharing cars really reduce car use?
Hoewel de stad inderdaad al vol staat met auto’s, dragen deelauto’s bij aan het creëren van extra ruimte. Door het gebruik van deelauto’s is er minder behoefte aan parkeerplaatsen, wat betekent dat de resterende openbare ruimte kan worden benut voor buurtactiviteiten, speelstraten en meer.

Pure winst voor je wijk!

Meer weten over onze formules? Raadpleeg onze website hier

Zeker wel, want openbaar vervoer is ook een efficiënte, ecologische en sociale oplossing voor verplaatsingen. Echter, met het huidige aanbod van treinen, bussen en trams is het nog niet altijd mogelijk om overal (op tijd) te geraken.

Het is juist deze flexibiliteit die BattMobility biedt wanneer dat nodig is, als onderdeel van de multimodale vervoersoplossingen van de toekomst.

Het is geweldig dat je een pionier bent in je buurt! Samen kunnen we je buren enthousiast maken om deel te nemen aan BattMobility.

Als je je buurt graag beter wilt informeren, kun je een informatieavond in je buurt aanvragen. Wij komen graag naar je toe om onze BattMobility-filosofie uit te leggen tijdens een gezellige bijeenkomst.

Hoe kun je dat doen? Heel eenvoudig: mail naar onze community manager via david@battmobility.be. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om verdere afspraken te maken.

 

Neen hoor, de app is meteen jouw sleutel.

  1. Ga naar je reservatie in de BattMobility app.
  2. Klik op ‘Begin het voertuig te gebruiken’.
  3. Swipe naar rechts om te ontgrendelen.
  4. Je wagen opent binnen 15 seconden.

Hetzelfde doe je bij het einde van het gebruik.

  1. Ga naar je reservatie.
  2. Klik op ‘Stop het voertuig te gebruiken’.
  3. Swipe naar rechts om te vergrendelen.
  4. Je voertuig sluit binnen 15 seconden.

Zorg er wel steeds voor dat je de sleutel met de sleuteldetector en de laadpas terug in de sleutelhouder achterlaat.

Beschikbaarheid van mijn wagen beheren

Als BattMaxx klant beheer je zelf de beschikbaarheid van je wagen voor andere gebruikers. Dit doe je via het menu “Voertuigen”. Selecteer hier de wagen die je wilt beheren, en ga naar de tab “Beschikbaarheid”.

Is je wagen standaard “niet beschikbaar” voor andere gebruikers en wil je je wagen beschikbaar stellen, dan voeg je een beschikbaarheid toe aan de kalender van je wagen. Dit kan zowel eenmalig als recurrent toegevoegd worden. Nadien kan je deze beschikbare slots ook nog aanpassen of verwijderen, zolang er geen boekingen zijn.

Is je wagen standaard “beschikbaar” voor andere gebruikers, dan kan je voor eigen gebruik geblokkeerde tijdstippen inplannen. Ook dit kan zowel eenmalig als recurrent. Uiteraard heb je ook steeds toegang tot alle andere voertuigen van de BattMobility vloot.

Zie Demo Beschikbaarheid van mijn wagen beheren

Zelf mijn wagen gebruiken

Is je wagen “niet beschikbaar” voor andere gebruikers, dan is je wagen enkel beschikbaar voor “privaat gebruik”. Om dan toch via de app de wagen te kunnen ontgrendelen en/of vergrendelen, zal je het menu “Reservaties” steeds de mogelijkheid zien om je wagen, tijdens privaat gebruik, te openen of te sluiten, nadat je de sleuteldetector in de sleutelhouder hebt geschoven. Zo maak je overdracht tussen privaat gebruik en gebruik door andere leden van de BattFamilie mogelijk.

Zie Demo Eigen wagen gebruiken als BattMaxx

Waar staat de wagen? Je kunt eender wanneer je wagen lokaliseren via de app. Je kunt best je scherm in de app even refreshen, zo ben je zeker van de live locatie.

Voor je reservatie krijg je zelf een wandelroute richting de geparkeerde wagen. Zo vind je de wagen in een mum van tijd!

Via de “Self Check in” en “Self Check out” in de app, kan je schade voor of na gebruik melden door foto’s en een omschrijving van de schade toe te voegen. Is er al schade gemeld door een vorige gebruiker, dan krijg je dit ook meteen te zien.

In de app vind je een overzicht van alle BattMobiel voertuigen en hun locatie.

Om te reserveren heb je volgende opties:

Reserveer een elektrische wagen en rij

Heb je onmiddellijk een wagen nodig, dan vind je via “Reserveer & Rij!” ineens een overzicht van de voertuigen die op dit moment beschikbaar zijn in jouw buurt. Verfijn indien nodig de filters om jouw noden aan te geven, en je krijgt het resultaat opgelijst of op een kaart getoond. De filter afstand is enkel indicatief en  zorgt ervoor dat enkel wagens met voldoende batterij-rij-bereik worden weergegeven, maar is geen beperking op je reservatie. Zie Demo Reserveer & Rij!

Reserveer per tijd

Zoek je een BattMobiel voor een specifieke periode, dan geef je hier de gewenste datum en tijd in. Op basis van de beschikbaarheid, kies je dan de wagen die het meest voor jou geschikt is (locatie en/of voertuig specificaties). Zie Demo Reserveer per tijd

Reserveer per voertuig

Ben je op zoek naar een specifieke wagen, dan kan je via “Reserveer per voertuig” eerst je voorwaarden en voorkeuren opgeven. Vervolgens krijg je een overzicht van de wagens die hieraan voldoen, samen met hun beschikbaarheid te zien. Je wagen selecteren en de tijdsdetails van je reservatie vervolledigen, en klaar is kees. Zie Demo Reserveer per voertuig

Bij elke reservatie geef je aan of je de auto voor zaken of privé gebruikt en noteer je indien gewenst extra info over jouw reservering.

Eens je geregistreerd bent bij BattMobility krijg je van ons een mailtje om uw account te activeren door een paswoord in te stellen. Ben je klaar, dan download je de app via:

Elektrisch leasen of autodelen in Gent voor bedrijven en gezinnen   Elektrisch leasen of autodelen in Gent voor bedrijven en gezinnen

Elektrische auto sluiten

Dat doe je met de autosleutel die je in het handschoenenkastje vindt. Neem die gerust mee tijdens je reservatie. Je sluit de wagen enkel met de app op het einde van je reservatie, nadat je de sleutel en de laadpas terug in de sleutelhouder in het handschoenenkastje hebt gelegd.

  1. Open de app
  2. Log in met je gebruikersnaam (e-mailadres)
  3. Voer je paswoord in (zelf gekozen)
  4. Meld je aan

Of bekijk hier de demo ‘opstarten app’.

Geen paniek! Met ongeveer 30.000 laadpunten is België uitstekend uitgerust voor het opladen van je elektrische voertuig, en dit aantal blijft stijgen.

Actuele informatie over de beschikbare laadpalen vind je in apps zoals ChargeMap of PlugSurfing. Ook verschillende mobiliteitsapps zoals TomTom kunnen je een actueel overzicht geven van de beschikbare laadpalen.

De volledige lijst van laadpunten in Vlaanderen vind je hier.

Indien je onderweg toch met een platte batterij zit, bel dan de pechverhelping. Je vindt het nummer van de pechverhelping via de QR-code in de wagen. Meld daarna het voorval aan ons via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444)

We gaan ervan uit dat de wagen veel gebruikt wordt door jou en jouw buren, dus als je een wagen een dag deelt dan deel je ook de dagprijs. Wordt de wagen niet gebruikt door iemand anders, dan moet je inderdaad de volle dag betalen.

Betaal ook per uur voor boodschappen

Er is ook een uurtarief voor korte ritten. Bekijk de tarieven hier.

Heb je geregeld de wagen nodig – neem gemiddeld 4 dagen per maand? Dan is de BattFan formule voor jou interessant. Je gaat hiervoor een engagement van min. 1 jaar aan met BattMobility voor een bedrag van minstens 75 euro/maand (incl. BTW). Hoeveel je uiteindelijk maandelijks wenst uit te geven, bepaal je helemaal zelf. Als BattFan gebruiker kan je dan telkens beroep doen op onze voordeeltarieven én krijg je toegang tot onze hele vloot.

Voorbeeld berekening maandbudget

Als we dit toepassen op een standaardwagen (neem nu een Renault Zoé), dan komt de berekening op het volgende neer: je betaalt € 23,6/dag + € 0,13/km. Heb je die 4 keer per maand nodig voor een afstand van 50 km (heen en terug), dan betaal je maandelijks ongeveer 120,4 euro. Dan is een maandelijks budget van 125 euro ruim voldoende.

OPGELET. Het gebruik van snelladers brengt – afhankelijk van de aanbieder – bijkomende kosten met zich mee. Laden via snelladers kost soms tot het dubbele van een gewone laadpaal. Deze extra kosten (alles boven de 30 cent per kWh) staan apart op uw factuur.

Snelladers vind je meestal langs de snelwegen. Aanbieders zijn bijvoorbeeld Ionity of Fatsned. Ook Tesla heeft snelladers (superchargers). Aan deze laatste kun je enkel opladen met een creditcard of de Tesla app.

Je kan betalen via overschrijving op rekeningnummer BE53 0689 4223 1553 (Belfius). Ook domiciliëring mogelijk. Deze kun je instellen bij aanvraag of bij ontvangst van je eerste factuur.

Nog vragen? Neem dan zeker contact met ons op.

Absoluut. Bij Battmobility kun je iedere elektrische wagen leasen. Deze formule heet BattMax.Lease.

Delen = verdienen

Je leaset de wagen via BattMobility en je maandelijkse factuur daalt, wanneer je de wagen deelt met andere betalende gebruikers.

Dit kunnen we collega’s op het werk zijn, of je werknemers. Of vrienden en buren. Zo zorgen wij steeds voor optimale mobiliteit op maat van jouw leven én werk.

Ook een elektrische wagen leasen bij BattMobility?

Vraag naar onze voorwaarden of vraag vrijblijvend een offerte aan. Wij helpen je met alle plezier verder op weg!

Hoeveel zal ik uiteindelijk betalen?

De berekening van de prijzen gebeurt op basis van dagprijzen voor het voortuig en de gereden kilometers (km-prijzen). Onze prijzen per wagen  vind je hier terug.

Deel je binnen een kalenderdag een wagen met een andere gebruiker, dan deel je ook de dagprijs.

Wij vermelden steeds de prijzen inclusief btw, verzekering, pechverhelping,… je betaalt nooit meer dan wat er op de website staat.

Bij BattMobility betaal je enkel wat je gebruikt. Geen abonnementskosten dus! Wel betaal je een waarborg, afhankelijk van de gekozen formule. Zo ben je zeker dat elke rit veilig verloopt.

Een kleine waarborg voor een grote vloot!

De basis waarborg bedraagt 275 euro. Maak je ook gebruik van de luxe wagens in de vloot (BattFan+), dan betaal je 475 euro waarborg.

Meer weten?

Neem contact op!

Twee types waarborg

Bij de BattFan-formule hebben we twee  waarborg-modules:

  • 275 euro: toegang tot de standaardvloot
  • 500 euro: toegang tot de luxevloot (Tesla, I-pace, Polestar, …)

De waarborg krijg je terug, mocht je ooit uitstappen of overstappen op onze lease-formule.

Hoe je kan uitstappen hangt af van je gekozen formule

Als BattFun-gebruiker geef je ons een seintje en je krijgt je waarborg bij je volgende verrekening mee teruggestort.

Als BattFan-gebruiker geef je ons ook een seintje. Vanaf de dag van kennisgeving, gaat voor jou een opzegperiode van 6 maand in. In die periode betaal je jouw maandelijks engagement verder en kan je beroep blijven doen op de gewaarborgde vloot.

Als BattMax.Lease‘er, geef je ons een seintje en bekijken we samen of er eventueel een overkoper voor jouw lease te vinden op jouw gewenste termijn.

Veranderen of ‘upscalen’ kan eenvoudig

Zeker weten! Afhankelijk van jouw vraag, bekijken we welke formule het beste aan jouw noden aansluit. De overstap naar een hoger engagement is snel gemaakt. Je hoeft ons enkel te contacteren via onze helpdesk en wij brengen dit in orde voor jou!

Veranderen is niet altijd mogelijk

Opgelet! Overstappen van BattMax.Lease naar een andere formule is niet mogelijk.

Betalingsgegevens veranderen? Rekeningnummer of adres gewijzigd? Heb je een ander ondernemersnummer?

Daarvoor kan je onze helpdesk contacteren.

Battmobility werkt zonder instapkost.

Je betaalt enkel jouw gereden ritten of je maandelijks budget prepaid.

Meer weten over onze formules?

Alle informatie over de formules staat handig op één pagina. De formules voor werkgevers, bedrijven en zelfstandigen staan apart uitgelegd.

Wisselvallig als gebruiker?

Rijd je minder dan je maandbudget? Dan kan je jouw overgebleven krediet van die maand overdragen naar de volgende maand. Zo kan je bijvoorbeeld sparen om met een van onze wagens op vakantie te gaan. Gebruik je meer? Dan betaal je het extra verbruik van die maand aan het basistarief.

verschil tussen de 3 formules

BattFun is er voor autorijders die maar heel af en toe een wagen nodig hebben (< 2/maand). Zij betalen eenmalig een waarborg (€ 275) en betalen achteraf het effectief gereden bedrag.BattFan is er voor gebruikers die vaker de baan op gaan (> 2/maand). Dit is mét een engagement (min. 1 jaar) en een maandelijks mobiliteitsbedrag (min.€75). Bij deze formule betaal je eenmalig een waarborg:

  • 275 euro: toegang tot de standaardvloot
  • 500 euro: toegang tot de luxevloot (Tesla, I-pace, …)

BattMax.Lease: leasen en delen

BattMax.Lease covert dan weer autogebruikers die héél vaak de wagen nodig hebben én op die manier nog steeds een beetje ‘baas over eigen wagen’ blijven. Je least je wagen via BattMobility aan het voordeligste tarief op de markt en geeft die vrij in ons deelsysteem. Op die manier kan je tot wel 50% terugverdienen.

Meer weten over onze formules? Bekijk ze hier

Andere gerelateerde vragen:

Hoeveel waarborg betaal ik?

Zit alles inbegrepen in de prijs?

 

Bijna nooit. Aangezien je bij BattMobility een dagprijs betaalt, kunnen andere organisaties soms voordeliger zijn voor (heel) korte trajecten.

BattMobility is dus 99% van de tijd goedkoper

Maar als je een uurtje om boodschappen gaat en dat inplant na een rit van jouw buur, dan betaal je zelf maar 1 uurtje van de 24u. Zo wordt het weer écht goedkoop. En het buurtgevoel, dat krijg je gratis bij!

Voor een eenmalige administratieve kost (Cambio Kaart) zijn Batt-leden ook Cambio, u mixt and matcht dus vrij volgens uw behoeften.

Is Battmobility echt goedkoper dan Cambio en Poppy? Ja.

Maak dit dan echt een ecologische impact?

Wil je echt groen en zonder stank van uitlaatgassen de weg op, kies dan voor elektrische wagens. Cambio heeft er enkele. Bij BattMobility zijn alle voertuigen elektrisch. Poppy heeft momenteel geen elektrische wagens in Gent.

Jouw verzekering, het laden (niet snelladen) aan alle laadpalen in Europa, de toegang tot de hele Batt vloot en community zitten inbegrepen in de dag en kilometerprijs. Met de laadkaart heb je toegang tot meer dan 250.000 laadpunten (Allego, BlueCorner, Total Energies en bijna alle andere aanbieders vallen eronder)

De dagprijs (basis of voordeelprijs) plus de afgelegde kilometers bepalen de prijs van je rit.

Toch nog vragen over de prijs?

Neem dan zeker contact op, wij helpen je graag verder!

Bij BattMobility betaal je een vaste prijs per dag of per uur en per kilometer. Een dag duurt bij ons 24u  vanaf ’s morgens tot de dag erna en telt vanaf jouw reservatie tot het sluiten van de wagen met de app, bij BattMobility heb je geen terugkeer stress en geen zorgen.

Wanneer je je voertuig niet meer nodig hebt kan je die via de app delen met buurtbewoners, familie, vrienden of collega’s en deel je ook de dagprijs van de wagen.

In de dagprijs en kilometerprijs zitten trouwens ook jouw verzekering en elektriciteit aan standaard (BlueCorner, Allego, Total Energies, …)  palen in Europa inbegrepen.

Altijd de goedkoopste prijzen

Daarenboven is elektrisch rijden zeer goedkoop, vergelijk het gerust eens: onze kilometerprijzen voor de duurste wagens bijv. Polestar 2 zijn zelfs goedkoper dan de kilometerprijs van een Renault zoe of Peugeot e-208 ergens anders. Vergelijk gerust met de prijzen bij de andere autodeelorganisaties.

Alles. All omnium verzekering, gewone laadbeurten aan alle palen* in Europa (in de kilometerprijs), pechverhelping, toegang tot de deelcommunity, rijplezier, je ecologisch geweten enzovoort. Wij vragen geen instapkosten.

* met de laadkaart heb je toegang tot meer dan 250.000 laadpunten. Uiteraard kun je ook terecht bij de meest gekende Vlaamse aanbieders (Total Energies, BlueCorner, Allego, …)

Hoe verloopt mijn maandelijkse afrekening?

Lease je een wagen via BattMobility, dan vragen we jou om de wagen min. 8 dagen in ons deelsysteem vrij te geven. Voor elke effectief gedeelde dag, word de dagprijs in mindering gebracht op je lease factuur.

Dat kan zeker! Voor het doen van boodschappen kun je gebruikmaken van de wagens die geboekt kunnen worden per uur. Bij deze wagens geldt een uurtarief. Deze wagens vind je hier.

Wanneer de wagen in de komende 24-uur niet is gereserveerd, kun je deze wagens ook last-minute boeken.

Geen paniek wanneer de uurprijs boven de dagprijs uitkomt. In dat geval betaal je gewoon de dagprijs.

Meer weten over onze prijzen?

Bekijk dan zeker eens onze prijzenpagina of contacteer onze klantendienst.

We gaan ervan uit dat de wagen veel gebruikt wordt door jou en jouw buren, dus als je een wagen een dag deelt dan deel je ook de dagprijs. Wordt de wagen niet gebruikt door iemand anders, dan moet je inderdaad de volle dag betalen.

Betaal ook per uur voor boodschappen

Er is ook een uurtarief voor korte ritten. Bekijk de tarieven hier.

Jazeker, autodelen bevindt zich in de tweede pijler van het mobiliteitsbudget.

Total Cost of Ownership (TCO)

Deze pijler is volledig vrijgesteld van belastingen en socialezekerheidsbijdragen. Een werkgever zou een zeker budget ter beschikking kunnen stellen aan de werknemers voor autodelen (bijvoorbeeld 20% van het totale mobiliteitsbudget). Dat totale mobiliteitsbudget wordt berekend op basis van de TCO (total cost of ownership) van de bedrijfswagen van de werknemer.

Mobiliteitsbudget op je werk?

Als de werkgever beheerskosten betaalt voor het aanbieden van autodelen, kunnen die afgetrokken worden van het mobiliteitsbudget. Het resterend mobiliteitsbudget is vrijgesteld van belastingen en onderworpen aan 38,07% bijzondere werknemersbijdrage.

Heb je geregeld de wagen nodig – neem gemiddeld 4 dagen per maand? Dan is de BattFan formule voor jou interessant. Je gaat hiervoor een engagement van min. 1 jaar aan met BattMobility voor een bedrag van minstens 75 euro/maand (incl. BTW). Hoeveel je uiteindelijk maandelijks wenst uit te geven, bepaal je helemaal zelf. Als BattFan gebruiker kan je dan telkens beroep doen op onze voordeeltarieven én krijg je toegang tot onze hele vloot.

Voorbeeld berekening maandbudget

Als we dit toepassen op een standaardwagen (neem nu een Renault Zoé), dan komt de berekening op het volgende neer: je betaalt € 23,6/dag + € 0,13/km. Heb je die 4 keer per maand nodig voor een afstand van 50 km (heen en terug), dan betaal je maandelijks ongeveer 120,4 euro. Dan is een maandelijks budget van 125 euro ruim voldoende.

Ja. Als de bedrijfsleider of werknemers een wagen die geregistreerd staat op naam van de vennootschap (manier 2) gebruiken voor zuivere privédoeleinden (of woon-werkverkeer), ontstaat er een belastbaar voordeel van alle aard voor die werknemer of bedrijfsleider. Het voordeel van alle aard wordt berekend volgens de formule [(cataloguswaarde x degressiviteitscoëfficiënt) x 6/7 x CO2-coëfficiënt ] en in functie van het aantal kalenderdagen dat de wagen ter beschikking wordt gesteld voor privéverplaatsingen. Volledig (100%) elektrische auto’s genieten van de laagst mogelijke CO2-coëfficiënt, zijnde 4% ).

Onduidelijke fiscus over voordeel van alle aard

In dit scenario nemen we aan dat de regelgeving voor bedrijfswagens wordt doorgetrokken naar geleasde deelwagens. Hiervan is echter nog geen officiële bevestiging. In het geval dat werknemers via hun bedrijfsabonnement een deelwagen van een autodeelorganisatie gebruiken (manier 1), is het antwoord wat minder eenduidig.

Het standpunt van de fiscus is in deze nog onduidelijk. Door de wisselende wagens is het wellicht praktisch onmogelijk om de regelgeving voor bedrijfswagens te volgen. In dat geval zouden we moeten teruggrijpen naar de standaardregels die gelden voor voordelen in natura: waarderen volgens de waarde die het voordeel heeft voor de verkrijger ervan. De onderwerping aan RSZ en belastingen is dan afhankelijk van het soort verplaatsing dat je met de deelwagen maakt: professioneel, woon-werk of zuiver privé.

OPGELET. Het gebruik van snelladers brengt – afhankelijk van de aanbieder – bijkomende kosten met zich mee. Laden via snelladers kost soms tot het dubbele van een gewone laadpaal. Deze extra kosten (alles boven de 30 cent per kWh) staan apart op uw factuur.

Snelladers vind je meestal langs de snelwegen. Aanbieders zijn bijvoorbeeld Ionity of Fatsned. Ook Tesla heeft snelladers (superchargers). Aan deze laatste kun je enkel opladen met een creditcard of de Tesla app.

Neen hoor, de app is meteen jouw sleutel.

  1. Ga naar je reservatie in de BattMobility app.
  2. Klik op ‘Begin het voertuig te gebruiken’.
  3. Swipe naar rechts om te ontgrendelen.
  4. Je wagen opent binnen 15 seconden.

Hetzelfde doe je bij het einde van het gebruik.

  1. Ga naar je reservatie.
  2. Klik op ‘Stop het voertuig te gebruiken’.
  3. Swipe naar rechts om te vergrendelen.
  4. Je voertuig sluit binnen 15 seconden.

Zorg er wel steeds voor dat je de sleutel met de sleuteldetector en de laadpas terug in de sleutelhouder achterlaat.

Als een vzw eigen wagens tegen vergoeding gaat delen, wordt de vzw of organisatie in principe btw-plichtig. Autodelen organiseren, is een belastbare dienst waarvoor btw aangerekend wordt. Zolang het btw-belaste omzetcijfer lager is dan € 25000 kan een btw-plichtige vereniging genieten van een uitzonderingsregel.

Btw-plichtig? Er zijn uitzonderingen

Vzw’s die de deelwagen(s) alleen aanbieden aan het personeel kunnen opteren om dit niet aan de btw-regeling te onderwerpen.

Beschikbaarheid van mijn wagen beheren

Als BattMaxx klant beheer je zelf de beschikbaarheid van je wagen voor andere gebruikers. Dit doe je via het menu “Voertuigen”. Selecteer hier de wagen die je wilt beheren, en ga naar de tab “Beschikbaarheid”.

Is je wagen standaard “niet beschikbaar” voor andere gebruikers en wil je je wagen beschikbaar stellen, dan voeg je een beschikbaarheid toe aan de kalender van je wagen. Dit kan zowel eenmalig als recurrent toegevoegd worden. Nadien kan je deze beschikbare slots ook nog aanpassen of verwijderen, zolang er geen boekingen zijn.

Is je wagen standaard “beschikbaar” voor andere gebruikers, dan kan je voor eigen gebruik geblokkeerde tijdstippen inplannen. Ook dit kan zowel eenmalig als recurrent. Uiteraard heb je ook steeds toegang tot alle andere voertuigen van de BattMobility vloot.

Zie Demo Beschikbaarheid van mijn wagen beheren

Zelf mijn wagen gebruiken

Is je wagen “niet beschikbaar” voor andere gebruikers, dan is je wagen enkel beschikbaar voor “privaat gebruik”. Om dan toch via de app de wagen te kunnen ontgrendelen en/of vergrendelen, zal je het menu “Reservaties” steeds de mogelijkheid zien om je wagen, tijdens privaat gebruik, te openen of te sluiten, nadat je de sleuteldetector in de sleutelhouder hebt geschoven. Zo maak je overdracht tussen privaat gebruik en gebruik door andere leden van de BattFamilie mogelijk.

Zie Demo Eigen wagen gebruiken als BattMaxx

Je kan betalen via overschrijving op rekeningnummer BE53 0689 4223 1553 (Belfius). Ook domiciliëring mogelijk. Deze kun je instellen bij aanvraag of bij ontvangst van je eerste factuur.

Nog vragen? Neem dan zeker contact met ons op.

Indien het gaat over een bedrijfsabonnement (manier 1) puur voor dienstverplaatsingen, hanteert men volgende formule voor het bepalen van de aftrekbare autokosten: [120% – (0.5% x coëfficiënt(volgens type brandstof) x aantal gram CO2/km)] voor zover het gaat om de specifieke types van voertuigen vermeld in artikel 66 van het Wetboek van de Inkomstenbelasting (personenwagens, wagens voor dubbel gebruik, minibussen en onechte lichte vracht).

Elektrisch = fiscaal aantrekkelijker

De autokosten zelf zijn dus beperkt aftrekbaar voor de werkgever. De aftrekbaarheid varieert van 50% tot 100%. Elektrische wagens (en de bijhorende elektriciteit) genieten van de 100% aftrekbaarheid. Indien er een belastbaar voordeel van alle aard wordt weerhouden bij de werknemer, geldt een aftrekbaarheid van 100% a rato van het bedrag van dat voordeel van alle aard.

Indien het een deelwagen via leasing-formule betreft, is dezelfde regelgeving van toepassing. Dit laatste onder voorbehoud dat de regelgeving voor bedrijfswagens officieel kan worden doorgetrokken naar geleasde deelwagens. Hiervoor is het echter wachten op een officiële bevestiging.

Bijkomend vormt 17% van het belastbaar voordeel van alle aard (in hoofde van de werknemer) verbonden aan het privégebruik van de deelwagen, een verworpen uitgave voor de werkgever. Deze verworpen uitgave stijgt naar 40% als het bedrijf ook de brandstofkosten voor de privé-verplaatsingen betaalt.

Absoluut. Bij Battmobility kun je iedere elektrische wagen leasen. Deze formule heet BattMax.Lease.

Delen = verdienen

Je leaset de wagen via BattMobility en je maandelijkse factuur daalt, wanneer je de wagen deelt met andere betalende gebruikers.

Dit kunnen we collega’s op het werk zijn, of je werknemers. Of vrienden en buren. Zo zorgen wij steeds voor optimale mobiliteit op maat van jouw leven én werk.

Ook een elektrische wagen leasen bij BattMobility?

Vraag naar onze voorwaarden of vraag vrijblijvend een offerte aan. Wij helpen je met alle plezier verder op weg!

Hoeveel zal ik uiteindelijk betalen?

De berekening van de prijzen gebeurt op basis van dagprijzen voor het voortuig en de gereden kilometers (km-prijzen). Onze prijzen per wagen  vind je hier terug.

Deel je binnen een kalenderdag een wagen met een andere gebruiker, dan deel je ook de dagprijs.

Wij vermelden steeds de prijzen inclusief btw, verzekering, pechverhelping,… je betaalt nooit meer dan wat er op de website staat.

Bij BattMobility betaal je enkel wat je gebruikt. Geen abonnementskosten dus! Wel betaal je een waarborg, afhankelijk van de gekozen formule. Zo ben je zeker dat elke rit veilig verloopt.

Een kleine waarborg voor een grote vloot!

De basis waarborg bedraagt 275 euro. Maak je ook gebruik van de luxe wagens in de vloot (BattFan+), dan betaal je 475 euro waarborg.

Meer weten?

Neem contact op!

Je bedrijf wilt haar elektrische auto’s delen?

Ja. Een bedrijf dat een eigen wagen aankoopt en deze na de uren deelt met burgers, is onderworpen aan de vennootschapsbelasting (artikel 24 van het Wetboek van de Inkomstenbelasting). De inkomsten van het delen na de uren horen bij de omzet en zijn onderworpen aan 21% btw.

Bekijk hier welke voertuigen al gedeeld worden door bedrijven.

Minimum 23, tenzij je ouders ook Batt zijn

Je moet minstens 23 jaar zijn en je rijbewijs al min. 3 jaar op zak hebben. Opgelet: Ben jij al gebruiker van BattMobility en wil je jouw kinderen laten rijden, dan kan dit wel. Hiervoor dienen zij een kopie van hun identiteitskaart en rijbewijs in te leveren en wij bezorgen dit aan de verzekeraar.

Twee types waarborg

Bij de BattFan-formule hebben we twee  waarborg-modules:

  • 275 euro: toegang tot de standaardvloot
  • 500 euro: toegang tot de luxevloot (Tesla, I-pace, Polestar, …)

De waarborg krijg je terug, mocht je ooit uitstappen of overstappen op onze lease-formule.

Hoe je kan uitstappen hangt af van je gekozen formule

Als BattFun-gebruiker geef je ons een seintje en je krijgt je waarborg bij je volgende verrekening mee teruggestort.

Als BattFan-gebruiker geef je ons ook een seintje. Vanaf de dag van kennisgeving, gaat voor jou een opzegperiode van 6 maand in. In die periode betaal je jouw maandelijks engagement verder en kan je beroep blijven doen op de gewaarborgde vloot.

Als BattMax.Lease‘er, geef je ons een seintje en bekijken we samen of er eventueel een overkoper voor jouw lease te vinden op jouw gewenste termijn.

Veranderen of ‘upscalen’ kan eenvoudig

Zeker weten! Afhankelijk van jouw vraag, bekijken we welke formule het beste aan jouw noden aansluit. De overstap naar een hoger engagement is snel gemaakt. Je hoeft ons enkel te contacteren via onze helpdesk en wij brengen dit in orde voor jou!

Veranderen is niet altijd mogelijk

Opgelet! Overstappen van BattMax.Lease naar een andere formule is niet mogelijk.

Betalingsgegevens veranderen? Rekeningnummer of adres gewijzigd? Heb je een ander ondernemersnummer?

Daarvoor kan je onze helpdesk contacteren.

Battmobility werkt zonder instapkost.

Je betaalt enkel jouw gereden ritten of je maandelijks budget prepaid.

Meer weten over onze formules?

Alle informatie over de formules staat handig op één pagina. De formules voor werkgevers, bedrijven en zelfstandigen staan apart uitgelegd.

Waar staat de wagen? Je kunt eender wanneer je wagen lokaliseren via de app. Je kunt best je scherm in de app even refreshen, zo ben je zeker van de live locatie.

Voor je reservatie krijg je zelf een wandelroute richting de geparkeerde wagen. Zo vind je de wagen in een mum van tijd!

Via de “Self Check in” en “Self Check out” in de app, kan je schade voor of na gebruik melden door foto’s en een omschrijving van de schade toe te voegen. Is er al schade gemeld door een vorige gebruiker, dan krijg je dit ook meteen te zien.

In de app vind je een overzicht van alle BattMobiel voertuigen en hun locatie.

Om te reserveren heb je volgende opties:

Reserveer een elektrische wagen en rij

Heb je onmiddellijk een wagen nodig, dan vind je via “Reserveer & Rij!” ineens een overzicht van de voertuigen die op dit moment beschikbaar zijn in jouw buurt. Verfijn indien nodig de filters om jouw noden aan te geven, en je krijgt het resultaat opgelijst of op een kaart getoond. De filter afstand is enkel indicatief en  zorgt ervoor dat enkel wagens met voldoende batterij-rij-bereik worden weergegeven, maar is geen beperking op je reservatie. Zie Demo Reserveer & Rij!

Reserveer per tijd

Zoek je een BattMobiel voor een specifieke periode, dan geef je hier de gewenste datum en tijd in. Op basis van de beschikbaarheid, kies je dan de wagen die het meest voor jou geschikt is (locatie en/of voertuig specificaties). Zie Demo Reserveer per tijd

Reserveer per voertuig

Ben je op zoek naar een specifieke wagen, dan kan je via “Reserveer per voertuig” eerst je voorwaarden en voorkeuren opgeven. Vervolgens krijg je een overzicht van de wagens die hieraan voldoen, samen met hun beschikbaarheid te zien. Je wagen selecteren en de tijdsdetails van je reservatie vervolledigen, en klaar is kees. Zie Demo Reserveer per voertuig

Bij elke reservatie geef je aan of je de auto voor zaken of privé gebruikt en noteer je indien gewenst extra info over jouw reservering.

Wisselvallig als gebruiker?

Rijd je minder dan je maandbudget? Dan kan je jouw overgebleven krediet van die maand overdragen naar de volgende maand. Zo kan je bijvoorbeeld sparen om met een van onze wagens op vakantie te gaan. Gebruik je meer? Dan betaal je het extra verbruik van die maand aan het basistarief.

Eens je geregistreerd bent bij BattMobility krijg je van ons een mailtje om uw account te activeren door een paswoord in te stellen. Ben je klaar, dan download je de app via:

Elektrisch leasen of autodelen in Gent voor bedrijven en gezinnen   Elektrisch leasen of autodelen in Gent voor bedrijven en gezinnen

Elektrische auto sluiten

Dat doe je met de autosleutel die je in het handschoenenkastje vindt. Neem die gerust mee tijdens je reservatie. Je sluit de wagen enkel met de app op het einde van je reservatie, nadat je de sleutel en de laadpas terug in de sleutelhouder in het handschoenenkastje hebt gelegd.

  1. Open de app
  2. Log in met je gebruikersnaam (e-mailadres)
  3. Voer je paswoord in (zelf gekozen)
  4. Meld je aan

Of bekijk hier de demo ‘opstarten app’.

Opgelet, geen enkele wagen is 100% groen, wat je ook hoort. Maar een elektrische wagen heeft wel het potentieel om heel groen te zijn. Zo gaat een elektrische wagen

  •  veel langer mee dan een dieselwagen
  • stoten ze geen schadelijke stoffen uit in de stad
  • zijn de metalen in de batterijen voor 97% recycleerbaar (en de grote batterijfabrikanten investeren in een fabriek op het Europese vaste land)
  • de elektriciteit kan 100% groen opgewekt worden
  • de remenergie wordt omgezet in batterijcapaciteit, wat je wagen efficiënter maakt

Ecologisch of niet?

Daarnaast kunnen elektrische autobatterijen – vanaf een restcapaciteit van 80% (afhankelijk van het merk na 100.000 – 160.000km) – ook thuis ingezet worden als batterij.

Er kan nog veel geoptimaliseerd worden maar de investeringen om dat te doen zullen pas volgen als er genoeg mensen overschakelen. In elk geval moet nu zo snel mogelijk gestopt worden met het opstoken van onze olievoorraad en moet de uitstoot van CO2 worden beperkt willen we de klimaatdoelstellingen gaan halen.

BattMobility

  • Biedt kwalitatieve elektrische leasewagens aan in je bouwproject
  • Een Model voor ieders budget en smaak
  • Toegankelijk voor alle bewoners
  • Toegang tot de andere voertuigen in onze vloot
  • installatie en beheer laadpalen
  • Handige app voor reservaties en sleutel
  • De scherpste prijs
  • Wij denken met u mee

Zet een deelwagen in je bouwproject

Als projectontwikkelaar kunt u de aantrekkelijke leaseformule van BattMobility volwaardig integreren in uw vastgoedaanbod. Zo kun je autodelen organiseren in je bouwproject. De VME of individuele koper kan een of meerdere elektrische wagens leasen bij Batt.

Wie koopt of leaset de wagen?

MOGELIJKHEID 1
De VME of projectontwikkelaar leaset de wagen

De elektrische wagen kan gebruikt worden door de bewoners van het project

MOGELIJKHEID 2
Een van de kopers leaset de wagen

Wanneer de bewoner zijn wagen niet nodig heeft, kan hij deze vrijgeven in de app van BattMobility. Zo kunnen medebewoners of buurtbewoners de wagen gebruiken en daalt zijn maandelijkse factuur.

verschil tussen de 3 formules

BattFun is er voor autorijders die maar heel af en toe een wagen nodig hebben (< 2/maand). Zij betalen eenmalig een waarborg (€ 275) en betalen achteraf het effectief gereden bedrag.BattFan is er voor gebruikers die vaker de baan op gaan (> 2/maand). Dit is mét een engagement (min. 1 jaar) en een maandelijks mobiliteitsbedrag (min.€75). Bij deze formule betaal je eenmalig een waarborg:

  • 275 euro: toegang tot de standaardvloot
  • 500 euro: toegang tot de luxevloot (Tesla, I-pace, …)

BattMax.Lease: leasen en delen

BattMax.Lease covert dan weer autogebruikers die héél vaak de wagen nodig hebben én op die manier nog steeds een beetje ‘baas over eigen wagen’ blijven. Je least je wagen via BattMobility aan het voordeligste tarief op de markt en geeft die vrij in ons deelsysteem. Op die manier kan je tot wel 50% terugverdienen.

Meer weten over onze formules? Bekijk ze hier

Andere gerelateerde vragen:

Hoeveel waarborg betaal ik?

Zit alles inbegrepen in de prijs?

 

1. Zet de versnellingshendel in stand P

2. Schakel de handrem in

3. Klap de spiegels in door op de knop te drukken

Elektrisch leasen of autodelen in Gent voor bedrijven en gezinnen

4. Sluit de wagen met de BattMobility App

Bijna nooit. Aangezien je bij BattMobility een dagprijs betaalt, kunnen andere organisaties soms voordeliger zijn voor (heel) korte trajecten.

BattMobility is dus 99% van de tijd goedkoper

Maar als je een uurtje om boodschappen gaat en dat inplant na een rit van jouw buur, dan betaal je zelf maar 1 uurtje van de 24u. Zo wordt het weer écht goedkoop. En het buurtgevoel, dat krijg je gratis bij!

Voor een eenmalige administratieve kost (Cambio Kaart) zijn Batt-leden ook Cambio, u mixt and matcht dus vrij volgens uw behoeften.

Is Battmobility echt goedkoper dan Cambio en Poppy? Ja.

Maak dit dan echt een ecologische impact?

Wil je echt groen en zonder stank van uitlaatgassen de weg op, kies dan voor elektrische wagens. Cambio heeft er enkele. Bij BattMobility zijn alle voertuigen elektrisch. Poppy heeft momenteel geen elektrische wagens in Gent.

Jouw verzekering, het laden (niet snelladen) aan alle laadpalen in Europa, de toegang tot de hele Batt vloot en community zitten inbegrepen in de dag en kilometerprijs. Met de laadkaart heb je toegang tot meer dan 250.000 laadpunten (Allego, BlueCorner, Total Energies en bijna alle andere aanbieders vallen eronder)

De dagprijs (basis of voordeelprijs) plus de afgelegde kilometers bepalen de prijs van je rit.

Toch nog vragen over de prijs?

Neem dan zeker contact op, wij helpen je graag verder!

Bij BattMobility betaal je een vaste prijs per dag of per uur en per kilometer. Een dag duurt bij ons 24u  vanaf ’s morgens tot de dag erna en telt vanaf jouw reservatie tot het sluiten van de wagen met de app, bij BattMobility heb je geen terugkeer stress en geen zorgen.

Wanneer je je voertuig niet meer nodig hebt kan je die via de app delen met buurtbewoners, familie, vrienden of collega’s en deel je ook de dagprijs van de wagen.

In de dagprijs en kilometerprijs zitten trouwens ook jouw verzekering en elektriciteit aan standaard (BlueCorner, Allego, Total Energies, …)  palen in Europa inbegrepen.

Altijd de goedkoopste prijzen

Daarenboven is elektrisch rijden zeer goedkoop, vergelijk het gerust eens: onze kilometerprijzen voor de duurste wagens bijv. Polestar 2 zijn zelfs goedkoper dan de kilometerprijs van een Renault zoe of Peugeot e-208 ergens anders. Vergelijk gerust met de prijzen bij de andere autodeelorganisaties.

Alles. All omnium verzekering, gewone laadbeurten aan alle palen* in Europa (in de kilometerprijs), pechverhelping, toegang tot de deelcommunity, rijplezier, je ecologisch geweten enzovoort. Wij vragen geen instapkosten.

* met de laadkaart heb je toegang tot meer dan 250.000 laadpunten. Uiteraard kun je ook terecht bij de meest gekende Vlaamse aanbieders (Total Energies, BlueCorner, Allego, …)

Ruimtelijke planning en mobiliteit zijn niet meer weg te denken uit de stad van de toekomst. De geringe ruimte moeten we zo duurzaam en ecologisch mogelijk proberen te benutten, ook wanneer het gaat over parkeerplaatsen en wagenbezit

Voor projectontwikkelaars en VME’s

BattMobility is de ideale partner voor iedere projectontwikkelaar. Samen werken we mobiliteitsoplossingen uit die voor uw kopers als gegoten zitten:

  • Laadpalen
  • elektrische voertuigen 
  • én een moderne app (telefoon en online) voor beheer en kostenoptimalisatie.

Door comfortabel wonen te combineren met optimale mobiliteit on demand bieden we uw bouwprojecten de voordeligste leaseformules en grootste flexibele mobiliteit aan.

Vraag vrijblijvend een offerte aan en we helpen je project in geen tijd op weg!

Hoe verloopt mijn maandelijkse afrekening?

Lease je een wagen via BattMobility, dan vragen we jou om de wagen min. 8 dagen in ons deelsysteem vrij te geven. Voor elke effectief gedeelde dag, word de dagprijs in mindering gebracht op je lease factuur.

Is er altijd een wagen beschikbaar?

Zeker! Indien je vaste buurtwagen in gebruik is, neem dan een kijkje in de BattMobility-app. Als lid van BattMobility heb je toegang tot de volledige vloot en kan je eenvoudig een andere wagen reserveren.

Een extra wagen nodig in je wijk?

Is je wagen in de buurt steeds bezet? Neem dan even contact op. We plaatsen er graag een bij! Je kunt ook steeds overwegen om een wagen te leasen bij BattMobility.

Zeker! BattMobility heeft doorgaans een aantal elektrische wagens in stock. Deze zijn direct leverbaar binnen onze BattMax Lease formule. Bekijk hier het huidige aanbod stockwagens.

Enkele voordelen:

  • Stockwagens zijn meteen leverbaar
  • geen lange wachttijden
  • vandaag getekend, volgende week op weg
  • keuze uit verschillende modellen
  • Ook preorder wagens beschikbaar (sneller geleverd omdat ze al een tijd terug besteld zijn)

Interesse? Boek meteen een gesprek in met Ken!

Niet alle modellen zijn even snel leverbaar. Met deze (luxe) standaard configuraties ben je in januari al op weg. Bovendien kunnen we op deze modellen ook de scherpste leaseprijs garanderen.

Indien u dat wenst kunt u uiteraard ook een offerte aanvragen voor een ander model. Wij maken dan zo snel mogelijk een prijs voor u op!

Naar verwachting zullen heel wat automerken die modellen hebben die juist boven de 40.000€ uitkomen, hun prijzen aanpassen om in aanmerking te komen voor de Vlaamse EV-premie.

Bovendien komen er de komende maanden nog enkele nieuwe elektrische auto’s op de markt die mogelijks in aanmerking komen voor de EV-premie.

Dit overzicht van egear wordt continu bijgewerkt in functie van nieuwe data. Zo ben je zeker van je premie bij aankoop.

In 2024 hebben particulieren, vzw’s en deelautobedrijven in Vlaanderen recht op een premie van 5.000€ bij de aankoop van een nieuwe 100% elektrische auto met een maximumprijs van 40.000€ (aankoopprijs op factuur, inclusief BTW, opties en kortingen maar exclusief een eventuele overnamekorting).

Hier vind je een overzicht van alle elektrische auto’s die in aanmerking komen voor de premie.

Blijf baas over ‘je eigen wagen’ en lease via BattMobility aan het voordeligste tarief. Deel je wagen met onze Batt-Community en verdien tot wel 50% terug!

Deze operationele lease omvat alles: bandenwissel, verzekering, verzekering, ..

Per gedeelde dag wordt er een vast bedrag van uw lease-factuur afgetrokken. Zo daalt je lease factuur tot 50%.

In alle lease prijzen zijn standaard al drie deeldagen verrekend.

Battmobility is steeds bereikbaar per mail.

  • alle vragen over facturen: boekhouding@battmobility.be
  • alle vragen over de vloot en support: fleet@battmobility.be
  • alle vragen over verkoop: sales@battmobility.be
  • alle vragen over verkeersboetes: boetes@battmobility.be
  • alle vragen over buurtwerking en infoavonden: community@battmobility.be
  • alle vragen voor marketing: marketing@battmobility.be

Geen paniek. Je hoopt natuurlijk dat de wagen nooit gestolen wordt, maar er lopen heel wat sloebers rond. Adem diep in en uit, bel de politie en breng ons op de hoogte. Je kan de diefstal aan ons melden via de BattMobility-app of via de helpdesk (09/2333444).

Wij vinden de auto terug met ons Battass GPS-tracking systeem.

Is jouw gebruikelijke wagen in je buurt bezet op het moment dat jij die ook wenst te gebruiken, dan kun je steeds een andere wagen boeken uit de vloot.

Via de app zie je alle beschikbare voertuigen voor jouw reismoment. Hoe vroeger je reserveert, hoe zekerder je bent dat je het voertuig kunt gebruiken. Als BattFun-gebruiker kun je tot 3 weken van tevoren boeken. Als BattFan-gebruiker kun je zo ver in de toekomst reserveren als je wilt.

Doet deze situatie zich vaker voor? Geen nood. Geef ons een seintje, we bekijken wat we kunnen doen en plaatsen eventueel een nieuwe BattMobility-wagen in je buurt.

 

Dat kan zeker! Voor het doen van boodschappen kun je gebruikmaken van de wagens die geboekt kunnen worden per uur. Bij deze wagens geldt een uurtarief. Deze wagens vind je hier.

Wanneer de wagen in de komende 24-uur niet is gereserveerd, kun je deze wagens ook last-minute boeken.

Geen paniek wanneer de uurprijs boven de dagprijs uitkomt. In dat geval betaal je gewoon de dagprijs.

Meer weten over onze prijzen?

Bekijk dan zeker eens onze prijzenpagina of contacteer onze klantendienst.

Je kunt je smartphone steeds opladen in onze wagens. We vragen je wel om zelf een laadkabeltje te voorzien. Meer details over de functionaliteiten van de wagen die je wil huren, vind je hier. Zo ben je steeds met een opgeladen smartphone onderweg!

Ben je toch je laadkabeltje of smartphone vergeten? Geen nood, meld het dan via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444), en wij helpen waar het kan!

BattMobility neemt het technisch onderhoud voor haar rekening. Op vaste tijdstippen wordt het wagenpark gecontroleerd en onderhouden.
Laat de auto achter zoals je hem als volgende gebruiker zou willen vinden. Stofzuigen en kuisen mag je zeker ook zelf doen. Zo zorgen we voor elkaar.

Zelf een probleem aan de wagen opgemerkt?

Meld het via de BattMobility-app of via de helpdesk (09/2333444).

Tag: onderhoud

Geen paniek! Met ongeveer 30.000 laadpunten is België uitstekend uitgerust voor het opladen van je elektrische voertuig, en dit aantal blijft stijgen.

Actuele informatie over de beschikbare laadpalen vind je in apps zoals ChargeMap of PlugSurfing. Ook verschillende mobiliteitsapps zoals TomTom kunnen je een actueel overzicht geven van de beschikbare laadpalen.

De volledige lijst van laadpunten in Vlaanderen vind je hier.

Indien je onderweg toch met een platte batterij zit, bel dan de pechverhelping. Je vindt het nummer van de pechverhelping via de QR-code in de wagen. Meld daarna het voorval aan ons via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444)

Zeker en vast! Binnen de Schengenlanden kan je zonder zorgen de grens oversteken met je wagen van BattMobility. Deze landen zijn ook uitgerust met voldoende laadpalen. Bon voyage!

Via de QR-code in de wagen vind je in de handleiding een video met uitleg over hoe je de laadkabel kunt ontkoppelen. Als het je niet lukt om de laadkabel te ontkoppelen, bel je best naar het storingsnummer op de laadpaal. De laadpaalprovider kan de laadpaal eenvoudig resetten waardoor de kabel loskomt. Als je vertrekt, leg je de laadkabel in de koffer.

Indien de laadkabel door een defect toch niet los komt, meld het dan via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444)

Geen zorgen, wij begrijpen dat het iedereen kan overkomen.
In geval van een klein defect vragen wij dit te melden via de BattMobility-app of om de helpdesk (09/2333444) te bellen. Op die manier kunnen wij zorgen dat de auto wordt hersteld.

In geval van een ongeval staat ook Wegenhulp steeds paraat. Het gsm-nummer vind je via de QR-code in de wagen. Indien nodig herstellen of takelen zij de wagen, regelen de papieren van de verzekering en brengen je thuis.

Vervangwagen bij een ongeval

BattMobility zorgt – indien haalbaar – onmiddellijk voor een vervangwagen. Op die manier bent u snel weer onderweg.

Zeker! BattMobility staat open voor iedereen vanaf 18 jaar die over een rijbewijs beschikt. Je zoon of dochter moet wel aangemeld zijn bij BattMobility en dient ook bij jou gedomicilieerd te zijn.

Nieuwe klanten zonder een relatie met bestaande klanten, dienen 21 jaar te zijn en 2 jaar hun rijbewijs te hebben.

Een auto delen is niet altijd eenvoudig. Dat geven we toe. Daarom zet BattMobility in op lokale communities en wijken. Op die manier ken je elkaar en kun je elkaar helpen waar nodig.
In sommige gevallen blijkt één auto niet genoeg voor je straat. Geen probleem! Binnen 30 dagen plaatsen we een extra wagen. Zo is iedereen steeds bediend.

Bij elektrisch rijden is dit erg afhankelijk van het model van je wagen, je rijstijl, het gebruik van airco of verwarming, de wegcondities en het weer. Check gerust eens onze website waarop een overzicht staat van het geschatte bereik van onze voertuigen.
Per wagentype hebben we bovendien een wagenfiche die je helder uitlegt hoe ver ieder model kan rijden.

Tijdens de reservering doe je dit gewoon met de autosleutel, die je in je handschoenenkastje vindt. Deze sleutel neem je dan ook mee als je de auto verlaat.

Opgelet! Tijdens je reservatie sluit je de auto niet met de app. Je sluit de auto enkel met de app aan het einde van je reservatie.

 

De actieradius van de wagens is afhankelijk van het model én je rijstijl. Check dus voor vertrek zeker de startgids en gebruik de filters in de app. Zo vind je eenvoudig voertuigen die passen bij je plannen.

OPGELET: voertuigen als de Renault Kangoo, de Renault ZOE of de Volkswagen e-Up zijn NIET bestemd voor lange ritten en laden trager dan de moderne wagens uit de vloot. Hou hier rekening mee bij je keuze van voertuig.

Indien de auto nog niet opnieuw gereserveerd is, mag je die reserveren voor een korte periode en je spullen uit de wagen halen. Vermeld bij je reservering waar het om gaat, dan factureren we de rit niet.

Wanneer de auto wel is gereserveerd, bel dan de klantendienst op het nummer 092333444. Wij communiceren met de huidige gebruiker en nemen hierna contact met je op. Als we de voorwerpen vinden, kun je die afhalen op ons hoofdkantoor in Gent tijdens de openingsuren.

Je kunt op een eenvoudige manier een laadpaal vinden via apps zoals Plugsurfing of de Laadpaal-app. Ook via de GPS in de wagen vind je vaak gemakkelijk een laadpaal. Eenmaal bij een laadpaal aangekomen, haal je de oplaadkabel uit de koffer en open je de laadklep van de auto met je sleutel. De gekleurde stekker gaat in de auto, de andere in de paal. Je activeert de paal met de laadbadge aan jouw sleutel en wacht tot de laadsessie start.

Om de auto correct achter te laten, plaats je hem terug op zijn vaste laadplek en zorg je ervoor dat hij weer is ingeplugd.

We willen je vriendelijk verzoeken om de auto netjes achter te laten. Het zou geweldig zijn als je bijvoorbeeld de vloermatten even uitklopt. Of stofzuig even als het bijvoorbeeld een uitje naar het bos was. Vergeet niet om de auto vervolgens af te sluiten met behulp van de app.

JA. Wanneer je een publieke laadplek inneemt (voorbehouden of niet) ben je STEEDS verplicht om de laadkabel aan te sluiten en het laden te starten.

OPGELET: Het niet naleven van deze verplichting kan leiden tot een hoge gasboete. De kosten van de penalisatie zijn altijd voor de gebruiker.

Zeker en vast! Elke wagen heeft een laadpas waarmee je aan de meeste laadpalen kan opladen. Laden bij de gewone palen (11/22KWu) van Total Energies, Blue Corner en Allego, en dit eender waar in Europa, zit inbegrepen in de kilometerprijs.

Laadpas aan snelladers

Opgelet! Laadbeurten bij snelle laadpalen (FastNed, Tesla, Ionity, …) worden doorgerekend op jouw factuur. Houd hier dus rekening mee als je voor dit soort laadpaal kiest.

Via de Laadpaal app of in de GPS van de wagen heb je zicht op alle laadpalen in Europa. Ook de snelladers, handig als je reist, staan hier tussen. Met ongeveer 143.000 laadpunten in België ben je zo goed als altijd zeker van een volle batterij.

In de BattMobility-app vind je tevens alle standplaatsen die speciaal worden voorbehouden voor Batt-gebruikers. Ook daar kun je eventueel als tussenstop laden.

De oplaadtijd varieert afhankelijk van de laadpaal én het voertuig. Over het algemeen duurt het ongeveer 4 uur om een lege batterij van bijvoorbeeld een Renault ZOE (tot 280 km bereik) op te laden naar 100% aan een vaste laadpaal zoals die van bijvoorbeeld Allego, Total Energies of BlueCorner. Let op: bij koud weer kan dit langer duren.

Het opladen duurt zelden zo lang. In de meeste gevallen komt de auto niet volledig leeg terug en is hij na ongeveer 1 à 2 uur laden weer volledig opgeladen. Je kunt de laadstatus van de voertuigen altijd bekijken in de app.

Met de laadkaart heb je toegang tot meer dan 250.000 laadpunten. Natuurlijk kun je ook gebruikmaken van de meest bekende Vlaamse aanbieders zoals Total Energies, BlueCorner, Allego, enzovoort.

Ja, elektrische auto’s mogen op alle parkeerplaatsen parkeren. Wanneer de auto niet hoeft op te laden, moedigen we zelfs aan om niet aan een laadpaal te parkeren. Op die manier blijven laadpunten beschikbaar voor anderen die ze wel nodig hebben.

Gratis parkeren in Gent

BattMobility voorziet altijd een toegewezen laadplaats op de openbare weg die exclusief bedoeld is voor een BattMobility-wagen. Daarnaast kun je gratis parkeren op alle openbare bovengrondse parkeerplaatsen in Gent en Leuven, inclusief bewonersplaatsen.

Onze reserveringsdagen duren 24 uur, maar ze beginnen en eindigen om 05:00 uur ’s ochtends. We hebben gemerkt dat deze regeling het beste aansluit bij de levensstijl van de meeste van onze klanten. Op deze manier betaal je slechts voor één dag, zelfs als je na een avondje uit in een andere stad, terugkeert.

Vergeet niet dat je bij BattMobility ook de mogelijkheid hebt om bepaalde auto’s per uur te huren. Voor meer informatie hierover verwijzen we je naar deze pagina.

Zodra je het volledige registratieproces hebt doorlopen, ontvang je een bestelbon. Na betaling van de bestelbon ontvang je via mail je logingegevens om toegang te krijgen tot onze BattMobility-app.

Stap 1: Reserveer je rit via de app

In de app vind je een overzicht van alle beschikbare voertuigen binnen jouw abonnementsformule. Kies het gewenste voertuig en boek je rit. Er gelden verschillende voordelen bij het boeken, afhankelijk van je abonnementsformule.

  • Voor BattFun-leden: Je kunt voertuigen uit onze standaard- en basisvloot tot 3 weken van tevoren reserveren. Wil je verder vooruit plannen? Upgrade dan naar onze BattFan-formule. Dit kan eenvoudig door te mailen naar boekhouding@battmobility.be
  • Voor BattFan-leden: Reserveer je voertuig eenvoudig via de app. Je kunt zelfs reserveren voor een onbeperkte periode in de toekomst. Voor toegang tot onze luxevloot moet je upgraden naar BattFan Plus, met een verhoogde waarborg van €475.

Stap 2: Haal je gereserveerde voertuig op, start de reservatie en open de wagen met de app. Geniet van je rit!

Bij BattMobility nemen we al je administratieve rompslomp uit handen. Het enige wat je hoeft te doen, is je registreren met een kopie van je identiteitskaart en rijbewijs.

Zodra je bent geregistreerd, regelen wij de rest voor je en sturen we je inloggegevens voor de BattMobility-app. Daarna hoef je alleen nog maar je voertuig te reserveren en kun je vertrekken.

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Naast de gebruikelijke overschrijving, kun je je maandelijkse factuur ook betalen via domiciliëring. Je kunt dit aanpassen via de link op je factuur.

 

Als lid van de Batt Community krijg je ook de optie om een Cambio-kaart aan te vragen, tegen een kleine extra vergoeding (eenmalige administratiekost van 20 euro). Je Cambio-ritten worden door ons rechtstreeks aan jou gefactureerd.

Daarnaast zijn we voortdurend in gesprek met andere autodeelorganisaties om deze service verder uit te breiden. Op deze manier krijg je in één beweging toegang tot een breed scala aan mobiliteitsoplossingen.

Deelwagens sparen 5 tot 10 particuliere auto’s uit, zo bewijst het onderzoek uit 2017 “Does sharing cars really reduce car use?
Hoewel de stad inderdaad al vol staat met auto’s, dragen deelauto’s bij aan het creëren van extra ruimte. Door het gebruik van deelauto’s is er minder behoefte aan parkeerplaatsen, wat betekent dat de resterende openbare ruimte kan worden benut voor buurtactiviteiten, speelstraten en meer.

Pure winst voor je wijk!

Meer weten over onze formules? Raadpleeg onze website hier

Zeker wel, want openbaar vervoer is ook een efficiënte, ecologische en sociale oplossing voor verplaatsingen. Echter, met het huidige aanbod van treinen, bussen en trams is het nog niet altijd mogelijk om overal (op tijd) te geraken.

Het is juist deze flexibiliteit die BattMobility biedt wanneer dat nodig is, als onderdeel van de multimodale vervoersoplossingen van de toekomst.

Het is geweldig dat je een pionier bent in je buurt! Samen kunnen we je buren enthousiast maken om deel te nemen aan BattMobility.

Als je je buurt graag beter wilt informeren, kun je een informatieavond in je buurt aanvragen. Wij komen graag naar je toe om onze BattMobility-filosofie uit te leggen tijdens een gezellige bijeenkomst.

Hoe kun je dat doen? Heel eenvoudig: mail naar onze community manager via david@battmobility.be. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om verdere afspraken te maken.

 

BattMobility NV - Maatschappelijke zetel Muinkkaai 53, 9000 Gent - RPR Gent BTW 0697.709.023 - BELFIUS BE53 0689 4223 1553