De Gentse mobiliteits- en autodeelorganisatie heeft in september de kaap van 50.000 ritten overschreden. “De cijfers zitten in een ongezien stijgende lijn”, zegt oprichter Chris de Guytenaer. “De energiecrisis laat zich duidelijk voelen en we zien dan ook een gevoelige toename van het aantal gebruikers”.
BattMobility viert volgend jaar haar vijfde verjaardag in Gent. Wat eerst begon als een lokaal wijkinitiatief met enkele elektrische wagens, is uitgegroeid tot de Gentse marktleider in elektrische deelmobiliteit. BattMobility plaatst 100% elektrische wagens in Gentse wijken, daar waar er vraag naar is. “We zetten niet zomaar lukraak wagens in de straten waar ze onnodig parkeerplek innemen,dat zou onzinnig zijn. Geen enkele van onze wagens wordt minder dan 75% gebruikt. Door particulieren die een auto met elkaar delen, maar evengoed door zelfstandigen en bedrijven”.
Meer dan 100 Gentse bedrijven zijn ‘Batt’
Steeds meer bedrijven en zelfstandigen vinden ook de weg naar elektrische mobiliteit van BattMobility, klinkt het. “Veel bedrijven hebben hun wagens ‘s avonds of in het weekend niet nodig. Ze delen hun lease wagens dan met hun werknemers of met de buurt. Minder wagens zorgen voor meer publieke ruimte, maar vooral voor een serieuze kostenbesparing bij bedrijven. Bij BattMobility zeggen ze dat bedrijven hun facturen tot wel 50% zien dalen.
Chris de Guytenaer: “Steeds meer particulieren en bedrijven vinden de oplossing bij elektrische deelmobiliteit voor de te duur geworden eigen wagen”
“Niet alleen particulieren zijn op zoek naar manieren om kosten te besparen op dure diesel. Ook veel bedrijven zitten met de handen in het haar”, aldus de Guytenaer. “En bedrijven vinden duidelijk de weg naar BattMobility als alternatief voor dure prijzen en voor salariswagens, een leasewagen die stilstaat is voor niemand een goede zaak. Bovendien kan men bij BattMobility ook wagens laten gebruiken door werknemers zonder ze een leasewagen te moeten betalen. Het systeem is heel erg flexibel”
Bye Bye tweede wagen?
De voorbije jaren nam de groep autodelers in Gent en omstreken sterk toe. Vaak ging dit om gezinnen die beslisten om de tweede wagen te verkopen en een abonnement te nemen bij een autodeelorganisatie. “Met de snelle uitrol van de Gentse laadinfrastructuur (de komende twee jaar komen er 800 palen bij) zien we ook een versnelde omschakeling naar elektrische (deel)mobiliteit. Niet enkel in het aantal gebruikers, maar ook het aantal ritten én de bestellingen voor elektrische lease wagens neemt fors toe.”
Chris de Guytenaer: “Autodelen is stilaan mainstream geworden, en we zien dat bedrijven nu ook die reflex maken. Onze formules zijn flexibel omdat werknemers ook privé de wagens kunnen gebruiken. En de bedrijven zelf zijn ook blij: zij stappen steeds meer af van de 1-op-1 salariswagens, maar opteren voor een gedeelde vloot waar iedereen gebruik van kan maken.”
Straffe cijfers
Niet enkel de 50.000 ritten spreken tot de verbeelding. Met meer dan 1000 actieve gebruikers in Gent én ongeveer 1200 ritten per maand, is er geen sprake meer van een marginale niche. “We zien veel gebruikers die nieuwsgierig zijn naar elektrisch rijden. Zij kiezen voor onze instapformule en rijden af en toe eens. De meer regelmatige gebruikers zijn dan weer tevreden dat ze de dure aanschaf van een elektrisch wagen kunnen vermijden en ondertussen toch elektrisch kunnen rijden, en zijn aangenaam verrast als ze aan hun factuur merken dat comfortabel en duurzaam ook nog eens veel goedkoper blijkt te zijn dan een eigen wagen”, aldus BattMobility. “Plus: komende maanden komen er nog 30 nieuwe elektrische deelwagens bij!”
Ook Batt worden? Meld je dan aan of vraag een offerte aan om een elektrische wagen te leasen als ondernemer of particulier.
Deel dit bericht
Meer weten over onze producten?
Plan dan vrijblijvend een gesprek in met Ken, onze Sales Manager.

BattMobility voor projectontwikkelaars: De Nieuwe Dokken Gent
In Gent is BattMobility al zeer actief als aanbieder, en dus ook hier aan de nieuwe Dokken. Je vindt hier een Volkswagen e-Up en een Renault Zoé. Ook jij kunt hier gebruik van maken! Je dient je enkel te registeren via www.battmobility.com. Na het ontvangen van je persoonlijke login, kan je via de BattMobility-app je…

De BattMobility app is dood. Lang leve de BattMobility app!
BattMobility werkt vanaf nu met de nieuwe app Heuglijk nieuws! Sinds vannacht zijn alle wagens en reservaties overgeschakeld naar een nieuwe infrastructuur. Alle wagens zijn voortaan enkel beschikbaar via de nieuwe app. Met deze app kun je je reservaties plannen, de wagen openen en sluiten (en ook terugvinden). Waar vind ik de app? De app…

Dé Battmobility autodeel playlist op Spotify
Een playlist speciaal voor elektrische autodelers? No problem, wij zetten je alvast op weg! Want nummer na nummer ontdek je het ultieme gevoel van elektrisch rijden met BattMobility. Doe zelf een suggestie voor onze playlist! Heb je zelf een leuk nummer in je hoofd? Laat het ons weten! Dan voegen we het toe 😉

BattMobility deelt haar laadplaatsen met De Lijn – 1 april
Deze ochtend kondigde De Lijn aan dat ze voorlopig geen elektrische bussen in Gent zal laten rijden. De reden hiervoor is het ontbreken van voldoende laadpalen in de stad. BattMobility, de Gentse aanbieder van mobiliteitsoplossingen, reikt hen nu de hand. ‘Toen we deze ochtend het nieuws vernamen, zijn we meteen in actie geschoten’, zegt oprichter…

BattMobility komt naar Nieuwe Dokken Gent
Bij De Nieuwe Dokken staat duurzaamheid centraal. Daarom bleek het partnerschap met het autodeelbedrijf BattMobility meteen een perfect huwelijk te zijn. BattMobility onderscheidt zich van andere autodeelbedrijven dankzij hun bijzondere deals. Zo kan je bij hen uit twee formules kiezen, waarin er zowel familie-auto’s zoals de Kangoo beschikbaar zijn, als de meer exclusieve Tesla-modellen. Of…

Daniël Termont te gast in aflevering 4 van Chriskras
In de vierde aflevering van onze webserie Chriskras stapt oud-burgemeester Daniel Termont bij Chris in de auto. Daniël Termont steunt ‘commons’ Oud-burgemeester Daniël Termont supportert mee voor de ‘commons‘: initiatieven van burgers die zaken aankopen, door de buurt gebruikt kunnen worden en waarbij de kosten gedeeld worden. Bij BattMobility zijn we blij dat ook Daniel…

Subsidies autodelen en elektrische wagens in Gent
Premies en subsidies voor wie zich anders wil verplaatsen Wil je niet langer in de file staan met de wagen? Overweeg je om (deels) over te schakelen op de (elektrische) fiets, (elektrische) taxi of op het openbaar vervoer? Of mag je wagen vanaf 2020 niet langer in de lage-emissiezone rijden? Kijk dan of je in aanmerking komt…

BattMobility met de buren
Word Batt: overtuig je buren, familie en vrienden Je wil Batt worden, fantastisch! Maar autodelen kun je natuurlijk niet alleen. Wil je alles uit je wagen halen dan moeten zoveel mogelijk mensen in jouw buurt Batt worden. Meer mensen betekent meer efficiëntie en een hogere bezettingsgraad. Hoe meer een auto wordt gebruikt, hoe goedkoper hij…