UPDATE: wil je een wagen leasen in Aalst? Vraag dan vrijblijvend een offerte op. Zo kun je eenvoudig via onze app je elektrische wagen delen met anderen in Aalst.
—
Cambio is al sinds 2012 actief in Aalst, maar daar komen nu nog twee autodeelsystemen bij. Voor 100 euro kan je een dag met een Tesla rondrijden via BattMobiel. Opmerkelijk is ook dat lokale Renault-verdeler Valckenier zich op de autodeelmarkt begeeft met Valckenier Share en een proefproject in de Watertorenwijk.
Schepen van Mobiliteit Jean-Jacques De Gucht (Open Vld) zet volop in op autodelen. “En we willen daar geen tijd in verliezen. In januari zijn we gestart met dit stadsbestuur, eind april stond de beslissing om meer aan autodelen te doen in Aalst al op de agenda van het schepencollege. Eind mei is de uitbreiding een feit, dit gaat snel. Erkende deelauto’s zullen gratis kunnen parkeren in onze stad. Gebruikers hoeven de kosten van autobezit niet meer te dragen, denk maar aan de kosten voor de aankoop, belastingen en verzekeringen. Het is ook een manier om elektrisch rijden een duw in de rug te geven”, zegt De Gucht (Open Vld).
Old school
Volgens de directeur van de dienst Mobiliteit van de stad Aalst, Nico Rottiers, zijn er alleen maar voordelen aan autodelen. “8 op de 10 Vlamingen hebben 1 of meerdere auto’s. Die auto’s worden gemiddeld maar 1 uur per dag gebruikt. 23 uur staan ze dus stil, terwijl ze veel geld kosten. 1 deelauto haalt 9 wagens van de weg”, zegt Rottiers. Met de dichtslibbende wegen in Aalst in gedachten, hoopt de stad dat Aalstenaars bewuster gaan autorijden.
Cambio is al sinds 2012 actief in Aalst en heeft 11 auto’s in Aalst. Naast Cambio zullen nu ook BattMobiel en Valckenier Share deelauto’s aanbieden. BattMobiel werkt uitsluitend met elektrische wagens, van een Renault Zoé tot een Tesla Model X. Voor de eerste wagen betaal je 25 euro voor een dag. Voor een Tesla tel je 100 euro neer voor een dag. “Bij BattMobiel ga je een engagement aan om elke maand voor 100 euro te rijden gedurende drie jaar, maar je krijgt wel toegang tot de volledige vloot”, zegt Peter Vandenberghe van BattMobiel. Hij denkt dat een elektrisch autodeelsysteem maar een tussenstap zal zijn. Op termijn gaan we naar zelfrijdende wagens. Een ding is zeker: “Eigenaar zijn van een auto, dat is zo old school”, zegt hij.
Het meest verrassende is misschien nog dat de lokale autohandelaar Valckenier zich ook op de autodeelmarkt begeeft. Hij start met een proefproject in de Watertorenwijk, daar komen twee elektrische deelwagens en een op benzine. “Tegen eind 2019 wordt dat uitgerold in de stad, de rand en de deelgemeenten van Aalst”, zegt zaakvoerder Guy Valckenier. “Het principe is eenvoudig, snel en volledig mobiel: na een registratie en reservatie op de applicatie kan je met een deelwagen de baan op.”
“We dromen allen van minder verkeersdrukte in de stad, meer parkeerplaatsen in de wijk en gezonde, frisse lucht in de straat. Mobiliteit verandert en Valckenier is zich hier als lokaal autoservicebedrijf sterk van bewust. Daarom lanceren we autodelen in regio Aalst onder de noemer Valckenier Share. Een project dat je toelaat om je anders, goedkoop en lokaal te verplaatsen zonder aan efficiëntie, comfort en veiligheid in te boeten”, zegt Valckenier.
bron: hln.be
Deel dit bericht
Meer weten over onze producten?
Plan dan vrijblijvend een gesprek in met Ken, onze Sales Manager.

Super! Fielding Factory investeert in Gentse duurzame pioniers
Projectleider en duurzame ondernemer, Pieter Deschamps, gaat vanuit zijn onderneming “Fielding Factory” een aantal projecten sponsoren bij KRC Gent, waaronder Olympus Mobility en BattMobility. Fielding Factory ondersteunt straffe merken Fielding Factory brengt innovatieve concepten en vernieuwende ideeën voor een duurzame, sociale en toekomstgerichte samenleving in de praktijk! Dit op vlak van mobiliteit, lokale handel en…

BattMobility voor projectontwikkelaars: De Nieuwe Dokken Gent
In Gent is BattMobility al zeer actief als aanbieder, en dus ook hier aan de nieuwe Dokken. Je vindt hier een Volkswagen e-Up en een Renault Zoé. Ook jij kunt hier gebruik van maken! Je dient je enkel te registeren via www.battmobility.com. Na het ontvangen van je persoonlijke login, kan je via de BattMobility-app je…

De BattMobility app is dood. Lang leve de BattMobility app!
BattMobility werkt vanaf nu met de nieuwe app Heuglijk nieuws! Sinds vannacht zijn alle wagens en reservaties overgeschakeld naar een nieuwe infrastructuur. Alle wagens zijn voortaan enkel beschikbaar via de nieuwe app. Met deze app kun je je reservaties plannen, de wagen openen en sluiten (en ook terugvinden). Waar vind ik de app? De app…

Dé Battmobility autodeel playlist op Spotify
Een playlist speciaal voor elektrische autodelers? No problem, wij zetten je alvast op weg! Want nummer na nummer ontdek je het ultieme gevoel van elektrisch rijden met BattMobility. Doe zelf een suggestie voor onze playlist! Heb je zelf een leuk nummer in je hoofd? Laat het ons weten! Dan voegen we het toe 😉

BattMobility deelt haar laadplaatsen met De Lijn – 1 april
Deze ochtend kondigde De Lijn aan dat ze voorlopig geen elektrische bussen in Gent zal laten rijden. De reden hiervoor is het ontbreken van voldoende laadpalen in de stad. BattMobility, de Gentse aanbieder van mobiliteitsoplossingen, reikt hen nu de hand. ‘Toen we deze ochtend het nieuws vernamen, zijn we meteen in actie geschoten’, zegt oprichter…

BattMobility komt naar Nieuwe Dokken Gent
Bij De Nieuwe Dokken staat duurzaamheid centraal. Daarom bleek het partnerschap met het autodeelbedrijf BattMobility meteen een perfect huwelijk te zijn. BattMobility onderscheidt zich van andere autodeelbedrijven dankzij hun bijzondere deals. Zo kan je bij hen uit twee formules kiezen, waarin er zowel familie-auto’s zoals de Kangoo beschikbaar zijn, als de meer exclusieve Tesla-modellen. Of…

Daniël Termont te gast in aflevering 4 van Chriskras
In de vierde aflevering van onze webserie Chriskras stapt oud-burgemeester Daniel Termont bij Chris in de auto. Daniël Termont steunt ‘commons’ Oud-burgemeester Daniël Termont supportert mee voor de ‘commons‘: initiatieven van burgers die zaken aankopen, door de buurt gebruikt kunnen worden en waarbij de kosten gedeeld worden. Bij BattMobility zijn we blij dat ook Daniel…

Subsidies autodelen en elektrische wagens in Gent
Premies en subsidies voor wie zich anders wil verplaatsen Wil je niet langer in de file staan met de wagen? Overweeg je om (deels) over te schakelen op de (elektrische) fiets, (elektrische) taxi of op het openbaar vervoer? Of mag je wagen vanaf 2020 niet langer in de lage-emissiezone rijden? Kijk dan of je in aanmerking komt…