De Gentse mobiliteits- en autodeelorganisatie heeft in september de kaap van 50.000 ritten overschreden. “De cijfers zitten in een ongezien stijgende lijn”, zegt oprichter Chris de Guytenaer. “De energiecrisis laat zich duidelijk voelen en we zien dan ook een gevoelige toename van het aantal gebruikers”.
BattMobility viert volgend jaar haar vijfde verjaardag in Gent. Wat eerst begon als een lokaal wijkinitiatief met enkele elektrische wagens, is uitgegroeid tot de Gentse marktleider in elektrische deelmobiliteit. BattMobility plaatst 100% elektrische wagens in Gentse wijken, daar waar er vraag naar is. “We zetten niet zomaar lukraak wagens in de straten waar ze onnodig parkeerplek innemen,dat zou onzinnig zijn. Geen enkele van onze wagens wordt minder dan 75% gebruikt. Door particulieren die een auto met elkaar delen, maar evengoed door zelfstandigen en bedrijven”.
Meer dan 100 Gentse bedrijven zijn ‘Batt’
Steeds meer bedrijven en zelfstandigen vinden ook de weg naar elektrische mobiliteit van BattMobility, klinkt het. “Veel bedrijven hebben hun wagens ‘s avonds of in het weekend niet nodig. Ze delen hun lease wagens dan met hun werknemers of met de buurt. Minder wagens zorgen voor meer publieke ruimte, maar vooral voor een serieuze kostenbesparing bij bedrijven. Bij BattMobility zeggen ze dat bedrijven hun facturen tot wel 50% zien dalen.
Chris de Guytenaer: “Steeds meer particulieren en bedrijven vinden de oplossing bij elektrische deelmobiliteit voor de te duur geworden eigen wagen”
“Niet alleen particulieren zijn op zoek naar manieren om kosten te besparen op dure diesel. Ook veel bedrijven zitten met de handen in het haar”, aldus de Guytenaer. “En bedrijven vinden duidelijk de weg naar BattMobility als alternatief voor dure prijzen en voor salariswagens, een leasewagen die stilstaat is voor niemand een goede zaak. Bovendien kan men bij BattMobility ook wagens laten gebruiken door werknemers zonder ze een leasewagen te moeten betalen. Het systeem is heel erg flexibel”
Bye Bye tweede wagen?
De voorbije jaren nam de groep autodelers in Gent en omstreken sterk toe. Vaak ging dit om gezinnen die beslisten om de tweede wagen te verkopen en een abonnement te nemen bij een autodeelorganisatie. “Met de snelle uitrol van de Gentse laadinfrastructuur (de komende twee jaar komen er 800 palen bij) zien we ook een versnelde omschakeling naar elektrische (deel)mobiliteit. Niet enkel in het aantal gebruikers, maar ook het aantal ritten én de bestellingen voor elektrische lease wagens neemt fors toe.”
Chris de Guytenaer: “Autodelen is stilaan mainstream geworden, en we zien dat bedrijven nu ook die reflex maken. Onze formules zijn flexibel omdat werknemers ook privé de wagens kunnen gebruiken. En de bedrijven zelf zijn ook blij: zij stappen steeds meer af van de 1-op-1 salariswagens, maar opteren voor een gedeelde vloot waar iedereen gebruik van kan maken.”
Straffe cijfers
Niet enkel de 50.000 ritten spreken tot de verbeelding. Met meer dan 1000 actieve gebruikers in Gent én ongeveer 1200 ritten per maand, is er geen sprake meer van een marginale niche. “We zien veel gebruikers die nieuwsgierig zijn naar elektrisch rijden. Zij kiezen voor onze instapformule en rijden af en toe eens. De meer regelmatige gebruikers zijn dan weer tevreden dat ze de dure aanschaf van een elektrisch wagen kunnen vermijden en ondertussen toch elektrisch kunnen rijden, en zijn aangenaam verrast als ze aan hun factuur merken dat comfortabel en duurzaam ook nog eens veel goedkoper blijkt te zijn dan een eigen wagen”, aldus BattMobility. “Plus: komende maanden komen er nog 30 nieuwe elektrische deelwagens bij!”
Ook Batt worden? Meld je dan aan of vraag een offerte aan om een elektrische wagen te leasen als ondernemer of particulier.
Deel dit bericht
Meer weten over onze producten?
Plan dan vrijblijvend een gesprek in met Ken, onze Sales Manager.

Stage: BattMobility zoekt enthousiaste stagiair marketing en communicatie
BattMobility is een Belgische startup in hartje Gent met een ijzersterk en ambitieus team om van elektrische (deel) mobiliteit het nieuwe normaal te maken. Daarom bouwen wij een community van buren, vrienden en collega’s uit die zich via BattMobiel steeds op een duurzame, hippe en goedkope manier kunnen verplaatsen. Steeds met het beste van het…

Blue Lines vertaalt elektrisch rijden naar BattMobility
Vertaalbureau van de bovenste schuif – Blue Lines – vervoegde zich deze week bij de olijke Batt-bende. Met haar gloednieuwe uitvalsbasis op het Kompasplein aan DOK Noord in Gent, is ze een welkome aanvulling op de wagens van Batt in de Dampoort wijk. “Wie me kent”, steekt oprichter van Blue Lines Stef Van De Gehuchte…

Nieuwe wetgeving om ‘laadpaalkleven’ tegen te gaan: wat verandert er voor Batt?
Het zal u misschien verbazen dat dit nog niet het geval was, maar effectief laden aan publieke laadpaal wordt straks verplicht. Toch lost de nieuwe wet niet alles op. Wat is laadpaalkleven? Om ‘laadpaalklevers’ een halt toe te roepen, wordt het van eind deze zomer (2022) verplicht om effectief te laden wanneer je met je…

Zonder zorgen op reis met je elektrische auto deze zomer
Winterweer en batterijen gaan niet goed samen. Reizen in de zomer is iets aangenamer. Warmte heeft – tot een zekere hoogte – een betere impact op de werking van de batterij. Zo kan het verschil in rijbereik soms 100km bedragen. Met deze tips hou je de accutemperatuur onder controle en reis je goed voorbereid naar…

De Batt Reisgids is er: 10 tips voor een zorgeloze reis
Voor je op reis vertrekt met BattMobility loodsen we je graag door onze reisgids. Deze gids bereidt je voor op een comfortabele en zorgeloze reis met een elektrische wagen van Batt. We gidsen je door je voorbereidingen en helpen je op weg in het kiezen van de juiste wagen én app(s). Voor onderweg hebben we…

Henri blikt terug op zijn 16 weken stagetijd bij BattMobility: Automotive Management
Henri Bekaert studeert Automotive Management aan de Vives hogeschool en bracht de voorbije twee maand door in het Fleet Management team van BattMobility. Henri helpt onder andere mee aan de organisatie van Gent aan Zee. Hij kijkt met plezier terug op de tijd: “Ik was op zoek naar een stage die alles te maken heeft…

(Ingevuld) Vacature: Community Manager (m/v/x) 50% FTE
OPGELET Deze vacature werd reeds ingevuld Battmobility is op zoek naar een enthousiaste en aimabele Community Manager om ons vrie wijs team te versterken. Herken je je in onderstaande beschrijving? Contacteer ons dan snel, want je kunt (bijna) meteen starten! Wat ligt er op de plank? Als Community Manager bij Battmobility ben je (in nauwe…

Battmobility verkoopt 4 Renault ZOE’s
UPDATE: ACTIE IS AFGELOPEN! alle wagens zijn verkocht — Battmobility verkoopt 4 Renault ZOE’s uit haar vloot, ze zijn ongeveer 4 jaar oud en hebben tussen de 60.000 a 80.000 km op de teller. Er komen nieuwere modellen voor in de plaats. Uiteraard kun je – als nieuwe eigenaar – je wagen blijven delen én…

Super! Fielding Factory investeert in Gentse duurzame pioniers
Projectleider en duurzame ondernemer, Pieter Deschamps, gaat vanuit zijn onderneming “Fielding Factory” een aantal projecten sponsoren bij KRC Gent, waaronder Olympus Mobility en BattMobility. Fielding Factory ondersteunt straffe merken Fielding Factory brengt innovatieve concepten en vernieuwende ideeën voor een duurzame, sociale en toekomstgerichte samenleving in de praktijk! Dit op vlak van mobiliteit, lokale handel en…