UPDATE: wil je een wagen leasen in Aalst? Vraag dan vrijblijvend een offerte op. Zo kun je eenvoudig via onze app je elektrische wagen delen met anderen in Aalst.
—
Cambio is al sinds 2012 actief in Aalst, maar daar komen nu nog twee autodeelsystemen bij. Voor 100 euro kan je een dag met een Tesla rondrijden via BattMobiel. Opmerkelijk is ook dat lokale Renault-verdeler Valckenier zich op de autodeelmarkt begeeft met Valckenier Share en een proefproject in de Watertorenwijk.
Schepen van Mobiliteit Jean-Jacques De Gucht (Open Vld) zet volop in op autodelen. “En we willen daar geen tijd in verliezen. In januari zijn we gestart met dit stadsbestuur, eind april stond de beslissing om meer aan autodelen te doen in Aalst al op de agenda van het schepencollege. Eind mei is de uitbreiding een feit, dit gaat snel. Erkende deelauto’s zullen gratis kunnen parkeren in onze stad. Gebruikers hoeven de kosten van autobezit niet meer te dragen, denk maar aan de kosten voor de aankoop, belastingen en verzekeringen. Het is ook een manier om elektrisch rijden een duw in de rug te geven”, zegt De Gucht (Open Vld).
Old school
Volgens de directeur van de dienst Mobiliteit van de stad Aalst, Nico Rottiers, zijn er alleen maar voordelen aan autodelen. “8 op de 10 Vlamingen hebben 1 of meerdere auto’s. Die auto’s worden gemiddeld maar 1 uur per dag gebruikt. 23 uur staan ze dus stil, terwijl ze veel geld kosten. 1 deelauto haalt 9 wagens van de weg”, zegt Rottiers. Met de dichtslibbende wegen in Aalst in gedachten, hoopt de stad dat Aalstenaars bewuster gaan autorijden.
Cambio is al sinds 2012 actief in Aalst en heeft 11 auto’s in Aalst. Naast Cambio zullen nu ook BattMobiel en Valckenier Share deelauto’s aanbieden. BattMobiel werkt uitsluitend met elektrische wagens, van een Renault Zoé tot een Tesla Model X. Voor de eerste wagen betaal je 25 euro voor een dag. Voor een Tesla tel je 100 euro neer voor een dag. “Bij BattMobiel ga je een engagement aan om elke maand voor 100 euro te rijden gedurende drie jaar, maar je krijgt wel toegang tot de volledige vloot”, zegt Peter Vandenberghe van BattMobiel. Hij denkt dat een elektrisch autodeelsysteem maar een tussenstap zal zijn. Op termijn gaan we naar zelfrijdende wagens. Een ding is zeker: “Eigenaar zijn van een auto, dat is zo old school”, zegt hij.
Het meest verrassende is misschien nog dat de lokale autohandelaar Valckenier zich ook op de autodeelmarkt begeeft. Hij start met een proefproject in de Watertorenwijk, daar komen twee elektrische deelwagens en een op benzine. “Tegen eind 2019 wordt dat uitgerold in de stad, de rand en de deelgemeenten van Aalst”, zegt zaakvoerder Guy Valckenier. “Het principe is eenvoudig, snel en volledig mobiel: na een registratie en reservatie op de applicatie kan je met een deelwagen de baan op.”
“We dromen allen van minder verkeersdrukte in de stad, meer parkeerplaatsen in de wijk en gezonde, frisse lucht in de straat. Mobiliteit verandert en Valckenier is zich hier als lokaal autoservicebedrijf sterk van bewust. Daarom lanceren we autodelen in regio Aalst onder de noemer Valckenier Share. Een project dat je toelaat om je anders, goedkoop en lokaal te verplaatsen zonder aan efficiëntie, comfort en veiligheid in te boeten”, zegt Valckenier.
bron: hln.be

Indexering van de basisprijzen oudste wagens v.a. 1/11/22
BattMobility hanteert al sinds de zomer van 2020 dezelfde prijzen. Door de sterk gestegen algemene kosten en loonkosten, zijn we verplicht de basisprijzen voortaan te indexeren. Indexering De indexering zal vanaf 1 november worden ingevoerd, en wordt voortaan automatisch doorgevoerd. De index juli 2020 bedroeg 109,76, de huidige index is 127,74. Er komt dus maximaal…

Allego verhoogt haar prijzen voor laden
Enkele dagen geleden heeft Allego haar prijzen voor laden en snelladen in heel Europa eenzijdig verhoogd. Dit zorgt ervoor dat Batt met onmiddellijke ingang tijdelijk een toeslag moet aanrekenen. ? Over welke verhoging spreken we? De prijsstijging ziet er als volgt uit: Normaal laden (AC 22kW): 0,70 EUR/ kWh (vroeger was dat 0,409) Snelladen (50kW): 0,75…

11 top redenen om met je bedrijf over te schakelen op een EV
Wist je dat de transportsector verantwoordelijk is voor 27% van de uitstoot van broeikasgassen, waarvan een groot deel afkomstig is van personenauto’s? Als u momenteel in een traditionele benzineauto rijdt, is overstappen op een elektrische auto een van de beste manieren om uw ecologische voetafdruk te verkleinen en elke dag een positief effect op het…

Elektrische autodeelorganisatie BattMobility rondt kaap van 50000 ritten
De Gentse mobiliteits- en autodeelorganisatie heeft in september de kaap van 50.000 ritten overschreden. “De cijfers zitten in een ongezien stijgende lijn”, zegt oprichter Chris de Guytenaer. “De energiecrisis laat zich duidelijk voelen en we zien dan ook een gevoelige toename van het aantal gebruikers”. BattMobility viert volgend jaar haar vijfde verjaardag in Gent. Wat…

Seppe Smits op zomerstage in Gent met BattMobility
In de zomer ligt er geen sneeuw in de Alpen, dus traint tweevoudig wereldkampioen snowboarden Seppe Smits in Gent: op de Blandijnberg, De Ledeberg én de Kantienberg. Want wat je plannen ook zijn, BattMobility heeft altijd een elektrische auto voor jou.

Autovrije zondag in Gent op zondag 18 september
Op 18 september is het weer Autovrije Zondag in Gent. Uiteraard verdient autodelen daar ook een plaats. Stad Gent voorziet de hele F. Rooseveltlaan voor duurzame mobiliteit: fietshandelaars, deelfietsaanbieders en autodeelaanbieders tekenen present. BattMobility is er natuurlijk ook bij. In stijl. (meer verklappen we niet!) Trek je wandelschoenen aan, pomp je banden op, pak je stelten vast. Zing mee met de grootste sterren, eet een…

BattMobility een jaar langer op truitjes van KRC Gent
Projectleider en duurzame ondernemer, Pieter Deschamps, startte vorig jaar – vanuit zijn onderneming “Fielding Factory” – met het sponsoren van een aantal projecten bij KRC Gent, ondermeer voor Olympus Mobility en BattMobility. Deze week werd beslist om het sponsorcontract met een jaar te verlengen. Hierdoor spelen de jongeren van de U11 ook volgend seizoen in…

Stage: BattMobility zoekt enthousiaste stagiair marketing en communicatie
BattMobility is een Belgische startup in hartje Gent met een ijzersterk en ambitieus team om van elektrische (deel) mobiliteit het nieuwe normaal te maken. Daarom bouwen wij een community van buren, vrienden en collega’s uit die zich via BattMobiel steeds op een duurzame, hippe en goedkope manier kunnen verplaatsen. Steeds met het beste van het…

Blue Lines vertaalt elektrisch rijden naar BattMobility
Vertaalbureau van de bovenste schuif – Blue Lines – vervoegde zich deze week bij de olijke Batt-bende. Met haar gloednieuwe uitvalsbasis op het Kompasplein aan DOK Noord in Gent, is ze een welkome aanvulling op de wagens van Batt in de Dampoort wijk. “Wie me kent”, steekt oprichter van Blue Lines Stef Van De Gehuchte…

Nieuwe wetgeving om ‘laadpaalkleven’ tegen te gaan: wat verandert er voor Batt?
Het zal u misschien verbazen dat dit nog niet het geval was, maar effectief laden aan publieke laadpaal wordt straks verplicht. Toch lost de nieuwe wet niet alles op. Wat is laadpaalkleven? Om ‘laadpaalklevers’ een halt toe te roepen, wordt het van eind deze zomer (2022) verplicht om effectief te laden wanneer je met je…