Kan je niet laden? Andere vragen, twijfel of pech? Bel onze 24/7 helpdesk op 09 2 333 444.

Kan je niet laden? Andere vragen, twijfel of pech? Bel onze 24/7 helpdesk op 09 2 333 444.

Hey,
Batt'er!

Welkom in de BattMobility club!

Voor je de eerste keer in een wagen in je buurt stapt, loodsen we je graag door de BattMobility App.

Zo ben je in geen tijd klaar om te vertrekken!

Hieronder onze Batt gids.

Hey,
Batt'er!

Welkom in de BattMobility club!

Voor je de eerste keer in een wagen in je buurt stapt, loodsen we je graag door de BattMobility App.

Zo ben je in geen tijd klaar om te vertrekken!

Hieronder onze Batt-gids:

Download de apps

P_1_B

Download de BattMobility app op je telefoon

P_1_E

Download de Laadpaal app op je telefoon

Stel je BattMobility profiel in

We raden je sterk aan om bij je eerste aanmelding je profiel in te stellen
voor optimale functionaliteit van de BattMobility App:

1. Open de BattMobility App en log in met je e-mail en paswoord aangemaakt na registratie.

2. Tik rechts bovenaan op het profielicoon.

3. Laad eventueel een profielfoto op door op het foto icoon te tikken.

4. Vul bij “Profiel” je thuisadres, werkadres en een ander favoriet startadres in.

5. Sta bij “Privacy” het gebruik van de gps-locatie en berichtgeving toe.

Zo kunnen we de optimale functionaliteit van de BattMobility App garanderen.

P_2_A
P_2_B
P_2_C

Reserveer je wagen

Je hebt momenteel geen reservaties.

1. Tik rechts onderaan op het “+”-teken.

2. Maak een keuze uit drie verschillende mogelijkheden en maak je reservatie aan.

1. Start door de duurtijd en afstand te specificeren

2. Optioneel:

  • Selecteer bij “Wat wil je doen?” de soort rit
  • Selecteer bij “Filters” eventueel extra voorwaarden voor je rit

3. Selecteer je wagen

4. Duid aan of je rit privé of voor zakelijk gebruik is. Dit komt samen met de genoteerde opmerking op je factuur aan het einde van de maand.

5. Controleer nogmaals je duur van reservatie en tik op ‘Direct Reserveren’.

Screenshot_20220524_093535
Screenshot_20220524_092606
Screenshot_20220524_092717

1. Selecteer de datum en het uur voor ophalen en terugbrengen.

De app voorziet standaard één volledige dag. Let dus op als je de wagen maar wilt reserveren voor een aantal uur.
Controleer en pas aan indien nodig.

2. Selecteer een startadres en de maximum afstand hiervan.

3. Optioneel:

  • Selecteer bij “Wat wil je doen?” de soort rit
  • Selecteer bij “Filters” eventueel extra voorwaarden voor je rit

4. Selecteer je wagen

5. Duid aan of je rit privé of voor zakelijk gebruik is. Dit komt samen met de genoteerde opmerking op je factuur aan het einde van de maand.

6. Controleer nogmaals je duur van reservatie en tik op ‘Direct Reserveren’.

Screenshot_20220524_092811
Screenshot_20220524_092930
Screenshot_20220524_092948

1. Selecteer bij “Wat wil je doen?” de soort rit.
Selecteer bij “Filters” een startadres en eventueel extra voorwaarden voor je rit

2. Klap het “Filters” pijltje dicht en selecteer je wagen

3. Selecteer de datum en het uur voor ophalen en terugbrengen.
De app voorziet standaard één volledige dag. Let dus op als je de wagen maar wilt reserveren voor een aantal uur. Controleer en pas aan indien nodig.

4. Duid aan of je rit privé of voor zakelijk gebruik is. Dit komt samen met de genoteerde opmerking op je factuur aan het einde van de maand.

5. Controleer nogmaals je duur van reservatie en tik op ‘Direct Reserveren’.

Opmerking : je ontvangt bij Android telefoons pas het overzicht van de wagens na het selecteren van het startadres

Screenshot_20220524_094154
Screenshot_20220524_094240
Screenshot_20220524_093410
Screenshot_20220524_093422

BELANGRIJK

Controleer na het maken van je reservatie steeds goed de datum en uur van ophalen & de datum en uur van terugbrengen op het startscherm van de BattMobility App.

 

Reservaties wordt gefactureerd volgens het gepland tijdstip van ophalen en terugbrengen. Wanneer je de wagen vroeger terugbrengt dan gepland wordt het gepland tijdstip van terugbrengen genomen als einde van je reservatie. Zo is de Batt vloot optimaal beschikbaar voor alle deelgebruikers. Wanneer je later dan gepland de wagen terugbrengt wordt de extra tijd en km'ers bij de reservatie gerekend.

Opgelet. Sommige wagens (Renault Kangoo of ZOE en de VW e-up zijn NIET bedoeld om lange afstaden af te leggen. Hiervoor zijn er andere wagens in de vloot.

Wijzig of annuleer je reservatie

Om je reservatie te wijzigen of te annuleren tik je in het startscherm van de BattMobility App bij je reservatie op de naam van de wagen.

Wijzig je reservatie

1. Tik onderaan op “Reservatie wijzigen”

2. Bevestig je nieuwe datum en uur van ophalen & datum en uur van terugbrengen

Annuleer je reservatie

1. Tik onderaan op “Reservatie annuleren”

2. Bevestig dat je zeker de reservatie wil annuleren

P_4_A
P_4_B
P_4_C

BELANGRIJK

Ongebruikte reservaties die niet zijn geannuleerd worden steeds gefactureerd volgens gepland tijdstip voor ophalen en terugbrengen.

 

Tijdstip Ophalen en Terugbrengen kan aangepast worden
zolang de reservatie niet gestart is in de Batt App.

 

Tijdstip Terugbrengen kan aangepast worden
zolang de reservatie niet gestopt is in de Batt App.

 

Reservaties wordt gefactureerd volgens het gepland tijdstip van ophalen en terugbrengen. Wanneer je de wagen vroeger terugbrengt dan gepland wordt het gepland tijdstip van terugbrengen genomen als einde van je reservatie. Zo is de Batt vloot optimaal beschikbaar voor alle deelgebruikers. Wanneer je later dan gepland de wagen terugbrengt wordt de extra tijd en km'ers bij de reservatie gerekend.

Start je reservatie

Voor je naar je wagen wandelt:

1. Controleer of je verbonden bent met Mobiel Internet (vermijd connectie te maken met openbare hotspots)

2. Controleer of je Bluetooth en Locatie aanstaan

3. Refresh je reservatie door met je vinger van boven naar beneden te swipen op het startscherm "Reservaties"

4. Tik op de naam van de wagen en in het volgende scherm op het ophaaladres naast het tijdstip voor ophalen om de exacte gps-locatie van de wagen te zien.

Deze exacte gps-locatie wordt dan automatisch voor je opgezocht in je Google of Apple Maps App. Zo kan je de wagen steeds snel terugvinden!

Doc1
P_4_B
Screenshot_20220516_143643

Eens je bij de wagen bent op het geplande tijdstip voor ophalen

1. Tik je op je reservatie om meer details te zien

2. Tik op “Begin het voertuig te gebruiken” (dit kan reeds 15 min vòòr de starttijd van je reservatie).

3. Swipe het slotje naar rechts om te ontgrendelen.

P_5_A
P_5_B
P_7_B

Check je wagen

De check-in is mogelijk bij de start van elke reservatie maar niet steeds verplicht.

Een medewerker van Batt kan je vragen deze uit te voeren bij een specifieke reservatie.

P_6_A
P_6_B
P_6_C

1. Controleer of er schade is aan de wagen die nog niet in het overzicht wordt weergegeven.
2. Tik bij nieuwe schade op “Schade te rapporteren”, neem een foto en omschrijf deze.
3. Geef een score aan de properheid van het interieur en de buitenkant van de wagen.

Ontgrendel je wagen met één swipe!

1. Swipe het slotje naar rechts om te ontgrendelen.

2. Tik op “Start met rijden” na de check-in.

P_7_A
P_7_B
P_7_C

3. Om de wagen tijdens je reservatie te sluiten/openen gebruik je niet de Batt App maar de sleutel. Je vindt de sleutel van de wagen en de BattMobility laadkaart in de sleutelhouder in het handschoenenkastje.

P_7_F
P_7_E
P_7_D

Ontkoppel je laadkabel

Je wagen wacht op je op het opgegeven adres, gekoppeld aan de laadpaal.

Zo start je steeds je rit met een volle batterij!

P_8_A
P_8_B

1. Ontkoppel de kabel van de wagen via de knop met het stekker icoontje op je dashboard of sleutel van de wagen (afhankelijk van het model van de wagen).

2. Leg de laadkabel in de kofferbak van de wagen.

3. Controleer of de laadpoort dicht is voor vertrek.

KOMT DE LAADKABEL NIET LOS UIT DE LAADPAAL?

Bel naar het storingsnummer op de laadpaal.
De laadpaalprovider kan de laadpaal resetten waardoor de kabel loskomt.

TIP

Bij de meeste laadpalen is het niet nodig te badgen met de BattMobility laadkaart om het laden te stoppen. De kabel loskoppelen van de wagen is meestal voldoende om - een 15 tal seconden later - de kabel uit de laadpaal te kunnen halen.

BELANGRIJK

Merk je schade of problemen op nadat je de checkup al gedaan hebt of nadat je de wagen hebt gestart en al aan het rijden bent? Bel ons dan onmiddellijk op en meld ons het probleem, zoniet kan schade die later gerapporteerd wordt mogelijks aan jou toegewezen worden.

En nu: rijden en genieten 😉

Laadpaal App

Met de onderstaande “Laadpaal App” kun je de laadpalen die je kan gebruiken met de BattMobility laadkaart in elke wagen opzoeken.

Er zijn meer dan 200.000 Europese laadpalen incl snelladers opgenomen in ons laadnetwerk.

1. Zoek de “Laadpaal App” op in de Apple App Store of Google Play Store en installeer de applicatie.

2. Navigeer door het overzicht en zoek de dichtstbijzijnde laadpaal in je buurt of op een specifiek adres (bijv. je bestemming).

3. Bij de meeste laadpalen kan je ook zien of deze op dit moment Beschikbaar of Bezet zijn.

P_9_D
P_9_E
P_9_F

3. Haal de BattMobility laadkaart uit de sleutelhouder in het handschoenenkastje.

4. Zie “Laad je wagen terug op” hieronder voor instructies hoe het laden te starten.

5. Zie “Ontkoppel je laadkabel” hierboven voor instructies hoe het laden te stoppen.

Terug op je Vaste Standplaats

Eens terug op je vaste standplaats waar je de wagen opgehaald hebt leg je de elektromotor af. Je moet je wagen steeds laden na gebruik, dit is verplicht!

Lees ook hier onze tips voor de keuze van de juiste laadpaal aan de vaste standplaats of op reis.

STANDPLAATS BEZET DOOR FOUTPARKEERDER?

1. Stop de flyer "foutparkeren" onder de ruitenwisser van de fout geparkeerde wagen.

2. Zoek een andere beschikbare openbare laadplaats in de buurt via de "Laadpaal App".

3. Alternatieve standplaats gevonden, of toch niet?
Bel ons in beide gevallen op het 24/7 servicenummer
09 2 333 444 zodat we de volgende gebruiker kunnen op de hoogte stellen van de situatie.


Gelieve hiervoor geen mail te sturen of opmerking te noteren in je reservatie.

 

Laad je wagen terug op. Aan laadpalen moet je steeds je wagen verplicht laten laden (indien een wagen niet is aangekoppeld aan een laadpaal riskeer je een GAS-boete)

1. Open de laadpoort van de wagen via de knop met het stekker icoontje op je dashboard of sleutel van de wagen. (afhankelijk van het model van de wagen)

2. Haal de BattMobility laadkaart uit de sleutelhouder in het handschoenenkastje

P_7_D
P_11_C

3. Haal de laadkabel uit de koffer en plug hem in de laadpoort van de wagen.

4. Badge met de BattMobility laadkaart aan de laadpaal. Het vinkje begint te branden.

5. Plug de laadkabel in de laadpaal. Het zandlopertje begint te branden.

6. Wacht aan de laadpaal en controleer of het icoontje overgaat naar het batterij-symbool.

7. Kijk na op het dashboardscherm van de wagen of het laden gestart is. Daar merk je tijdens het laden een laadicoon of -animatie op en/of de duurtijd van het laden tot 100% (afhankelijk van model wagen).

8. Schuif de BattMobility laadkaart terug in de sleutelhouder in het handschoenenkastje.

 

START HET LADEN NIET?

1. Start het laden niet of brandt het rood kruis op de laadpaal?
Badge nog eens zonder de kabel uit te halen.

2. Geen oplossing?
Haal de kabel uit de wagen en laadpaal en herhaal de stappen hierboven beschreven.

3. Laadt de wagen nog steeds niet?
Bel naar het storingsnummer op de laadpaal.
De laadpaalprovider kan de laadpaal resetten waardoor het laden terug kan starten.

4. Geen oplossing?
Zoek een alternatieve laadpaal via de "Laadpaal App"
zodat de volgende gebruiker zijn reservatie geladen kan starten
EN BEL ONS op 24/7 servicenummer 09 2 333 444 voor support.
We volgen de situatie aan deze laadpaal verder op samen met de laadpaalprovider.

Vergrendel je wagen

1. Schuif de badge van de wagen sleutel terug in de sleutelhouder in het handschoenenkastje.

P_11_A
P_11_B

2. Schuif ook de BattMobility laadkaart terug in de sleutelhouder.

P_11_C
P_11_B

3. Controleer of alle lichten in en buiten de wagen uit zijn en sluit alle deuren.

4. Ga naar je reservatie in de BattMobility App.

5. Tik op “Stop het voertuig te gebruiken”.

6. Zie “Check je wagen” voor instructies hoe de check-out uit te voeren. Gelieve steeds te vermelden als dit om schade gaat opgelopen tijdens je rit.

7. Swipe het slotje naar rechts om te vergrendelen en tik op “Gedaan”.

P_11_E
P_11_F
P_11_G

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden van BattMobility kan je raadplegen via deze link.

Heb je nog vragen?

Op de website van BattMobility en deze Help pagina vind je heel wat extra informatie.

 

Heb je nog vragen of twijfel je over iets voor, tijdens of na je reservatie?

Aarzel niet en bel ons meteen op ons 24/7 servicenummer 09 2 333 444.

Ook in het holst van de nacht, tijdens het weekend en op feestdagen helpen we je graag snel verder!

 

Met minder dringende vragen kan je steeds terecht op het e-mailadres info@battmobiel.be

We zijn blij je in onze club te hebben en wensen je alvast veel rijplezier!

Prijzen en facturatie

Het volledige prijzenoverzicht BattFun, BattFan en BattMax
kan je raadplegen op deze Prijzen pagina.

 

Het overzicht van de kost per reservatie
kan je raadplegen op je maandelijkse facturen.

 

Met vragen over facturatie kan je steeds terecht
op het e-mailadres boekhouding@battmobility.be

BattMobility NV - Maatschappelijke zetel Muinkkaai 53, 9000 Gent - RPR Gent BTW 0697.709.023 - BELFIUS BE53 0689 4223 1553